کد خبر: 962154
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
دانشجویان انتقادهایشان را با «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» در میان گذاشتند
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برای نخستین بار پس از انتصاب حجت‌الاسلام سعید رضا عاملی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای چند ساعته به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
دلارام عبدزاده
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: نمایندگان تشکل‌های دانشجویی برای نخستین بار پس از انتصاب حجت‌الاسلام سعید رضا عاملی به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای چند ساعته به بیان پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.
در نشست دانشجویان با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره شد که این شورا عالی نظارتی بر مصوبات و سرانجام آن‌ها ندارد و این مسئله به صورت کلی در مورد تمام مصوبات شورا صدق می‌کند. انتقاد دیگری که مطرح شد این بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر نظارت بر اجرای مصوبات باید بر عملکرد اعضای حقیقی و حقوقی شورا هم نظارت کند و این انتظاری است که خطاب به دبیر شورا مطرح شد.

مصوبات تاریخ گذشته

مهدی پور دبیر کل جامعه اسلامی دانشجویان در این باره گفت: بنده در نشست فعالان تشکل‌های دانشجویی با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کردم که از نظر ما مهم‌ترین مشکل این شورا تعداد مصوبات زیاد آن است؛ به گونه‌ای که تا کنون ۲هزار مصوبه در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است که تعدادی از آن‌ها به دلیل تغییرات مکرر دیگر کارآیی ندارند و برخی از آن‌ها هم یا منسوخ شده‌اند یا تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است.
وی با بیان اینکه در این نشست به ابهامات در خصوص عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردم، افزود: این ابهام به دلیل عدم‌انتشار عملکرد، عدم‌شفافیت مذاکرات و فرآیند تصویب مصوبات است، بنابراین پیشنهاد شد که هم مذاکرات شورا به صورت علنی برگزار و منتشر شوند و هم فرایند و نحوه تصویب یک مصوبه به طور شفاف بیان شود.

تقویت نقش نخبگان دانشجویی

با توجه به اینکه منشور حقوق دانشجویی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بازنویسی است، دانشجویان درخواست کردند که باید از ظرفیت نخبگان تشکل‌ها در بازنویسی این سند استفاده شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم از این مسئله استقبال کرد و قول مساعد داد که نقش دانشجویان و نخبگان دانشجویی به ویژه فعالان فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تقویت شود و در همین راستا قرار شد که بخش‌های دانشجویی شورا این موضوع را دنبال کنند.

در مجموع دانشجویان از تشکیل چنین جلساتی استقبال می‌کنند و این اقدام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که خودش بانی نشست با فعالان دانشجویی بود را مثبت می‌دانند به شرط اینکه نمایشی نبوده و در آینده هم استمرار یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر