کد خبر: 919543
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
گزارش «جوان آنلاین» از مخالفت وزارت ورزش با برگزاری جشن دکتر سلام در ورزشگاه آزادی؛
حدود یک ماه است که مسئولان برنامه طنز سیاسی «دکتر سلام» در تلاشند تا مجوز برپایی جشن سالانه این برنامه در ورزشگاه آزادی را دریافت کنند
سرويس فرهنگی جوان آنلاين- مهساگربندی: حدود یک ماه است که مسئولان برنامه طنز سیاسی «دکتر سلام» در تلاشند تا مجوز برپایی جشن سالانه این برنامه در ورزشگاه آزادی را دریافت کنند. این در حالی است که مسئولان وزارت ورزش با بهانه های مختلفی مانع از این کار شده اند و همین موضوع دکتر سلامی‌ها را همانند سال گذشته سردرگم کرده است.
 
بهانه‌های وزارت ورزش برای ندادن آزادی به «دکتر سلام»
محمدعلی صدری نیا، کارگردان «دکتر سلام» در گفت وگو با خبرنگار «جوان آنلاین»‌ از مسئولان وزارت ورزش انتقاد می کند و می گوید: «بهانه های مختلفی را برای اینکه مجوز جشن دکتر سلام در ورزشگاه آزادی داده نشود را آورده اند. یک روز گفتند که نگرانیم نتوانید سالن وزرشگاه را پر کنید! روز دیگر گفتند سرویس های بهداشتی مجموعه ورزشی آزادی خراب است و باید آن را بازسازی کنیم! در نهایت هم نامه ای زدند و در آن نوشتند که بخاطر اینکه برنامه شما برنامه ای ورزشی نیست و می خواهید از سالن استفاده کنید، باعث تخریب آن می شود. در صورتی که این سالن ورزشی در سال های متعددی برای برنامه های غیرورزشی داده شده است؛ مانند همایش دوقلوها! حتی برنامه های سیاسی نیز در ورزشگاه سیاسی مجوز گرفته اند. مانند زمان دوازدهمین دوره انتخابات که همایش انتخاباتی آقای روحانی در این سالن برگزار شده بود!»
کارگردان «دکتر سلام» با بیان این موضوع که بیش از یک ماه است که درگیر پاسکاری ها و بهانه جویی های وزارت ورزش شده اند، می گوید:‌ »در حالی به ما نامه زدند که فعالیت شما غیرورزشی است که سازمان توسعه اماکن ورزشی بخش معاونت بهره برداری را فعال کرده تا هماهنگی ها برای سایر فعالیت های غیر ورزشی یا مثلا اجاره سالن وزرشگاه آزادی به امورات غیرورزشی از این مسیر انجام شود.»
 
حتما جشن دکتر سلام را برگزار می‌کنیم
صدری نیا ادامه می دهد: «متاسفانه تناقض حرف های مسئولان وزارت ورزش نشان می دهد که آنها برای ندادن مجوز به برگزاری جشن دکتر سلام در ورزشگاه آزادی دنبال بهانه جویی بوده و هستند و در آخر هم که جوابشان برای مجوز دادن منفی است!»
کارگردان «دکتر سلام» در پاسخ به این سوال که دلیل این مخالفت ها و بهانه جویی های مسئولان دولتی چیست؟ می گوید: «دولتی که شعار آزادی بیانش گوش فلک را کر کرده، تمام تلاشش را می کند که مانع منتقدان شود. از آنجایی که ماهیت پنجمین جشن سالانه دکتر سلام پیگیری مطالبات اقتصادی مردم است و به طور جدی این مطالبات را پیگیری کرده، گویا دولت از آن راضی نیست و ظرفیت دیدن و شنیدن آن را ندارد.»
محمدعلی صدری نیا در پاسخ به اینکه چه برنامه ای برای برگزاری جشن دکتر سلام دارند و این جشن کجا برگزار می شود، اظهار می دارد:‌ «کمتر از یک ماه به برگزاری جشن دکتر سلام مانده و این جشن حتما برگزار خواهد شد. علاوه بر تلاش ها و پیگیری های مجدد از ورزشگاه آزادی، در تلاشیم تا از سالن های دیگری نیز مجوز بگیریم و هماهنگی های لازم را انجام دهیم.»
 
محدودیت و سنگ اندازی‌ها علیه منتقدین دولت
هنوز از یادها نرفته است که شهریور ماه سال گذشته نیز با وجود اینکه مجوز برگزاری جشن سالانه «دکتر سلام» در سالن ۱۲هزار نفری آزادی صادر شده بود با اعمال نظر دولتی‌ها لغو شد! و در حالی که حتی هزینه برگزاری این مراسم نیز پرداخت شده بود اما دولت، مانع از اجرای این برنامه در وزرشگاه آزادی شد و گفت که این مراسم باید در جای کوچک‌تری برگزار شود!
این اتفاقات در حالی رخ می دهد که حسن روحانی در دوره تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از ضرورت احترام به نظرات مخالف و منتقدین سخن گفته بود اما حالا رفتار دولتی‌ها خلاف وعده‌های رئیس جمهور است و متاسفانه محدودیت‌ها و سنگ اندازی‌هایی علیه منتقدین دولت اعمال شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار