کد خبر: 514242
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۷

علیرضا ذاکراصفهانی با بیان اینکه شهرستان شدن میمه قطعی شده است گفت: در جلسه ای که یک ماه پیش با رییس جمهور داشتیم موضوع شهرستان شدن میمه در کنار دو شهرستان جدیدالتأسیس در شرق استان مطرح شد که نوید شهرستان شدن هر سه داده شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده شهرستان شدن زنده رود و بویین میاندشت اصفهان بسته شده و ما منتظر ابلاغ از سوی مراجع ذی‌ربط هستیم،افزود:ایجاد شهرستان‌های جدید در استان اصفهان مطالبه استانداری است که رییس جمهور نیز قول پیگیری مسئله را داده‌اند.
استاندار اصفهان گفت: خوش بین هستیم که شهرستان شدن میمه در روزهای پایانی دولت دهم انجام شود، البته این‌ها تابع یک سری سلسله قوانین است و به تنهایی در اختیار استانداری نیست، اما همکاران ما در بخش تقسیمات کشوری و بخش سیاسی استانداری، آنچه را که باید انجام دادند و پیگیر موضوع هستند.
ذاکراصفهانی با اشاره به اقدامات مثبتی که در راه شهرستان شدن میمه توسط استانداری اصفهان صورت گرفته خشکسالی در بخش میمه را معضلی جدی دانست و افزود: موضوع خشکسالی به تنهایی مربوط به میمه نبوده و سراسر استان دچار این مشکل هستند.
طرح های آب رسانی پیگیری می شود
استاندار اصفهان با اظهار خرسندی از این نکته که مدیریت در مصرف و توزیع آب بهتر شده و در بخش آب شرب مردم گزارش نارضایتی نداشته‌ایم افزود: بایستی صرف نظر از آب شرب که برایمان حیاتی است و اهمیت ویژه ای دارد، در بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز هم این مهم را مدنظر داشته باشیم.
وی بر ضرورت حل مشکلات کشاورزان استان تأکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات کشاورزان تمام تلاشمان را کرده‌ایم، اما همچنان به بعضی از کشاورزان آب نمی‌رسد و باید برای حل این موضوع با توجه به راه حل‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتی که داریم تلاش کنیم که برای حل این مشکل در دراز مدت، طرح‌های آب رسانی و خطوط انتقال آب مانند آب فلات مرکزی و انتقال از خلیج فارس و دریای مازندران را دنبال کرده‌ایم. در بخش میان مدت و کوتاه مدت نیز باید یک سری اقدامات عاجل انجام دهیم و برای بعضی از مناطق مانند شرق اصفهان باید تغییر کاربری به تدریج را برای زمین‌هایشان در نظر بگیریم.
ذاکراصفهانی با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و دام‌پروری برای حفظ معیشت مردم از جمله اقداماتی است که لازم است صورت بگیرد اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم از آبیاری قطره‌ای و شیوه‌های آبخیزداری جدید که با استفاده از منابع مالی دولت و تسهیلاتی در این مدت داده شده استفاده کنیم، چرا که باید زمین‌ها را با آب کمتر و کشت بیشتر در مقابل این چالش اصلی استان بیمه کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار