جوان آنلاین: وی با اشاره به چالشهای اکران «ایلیا جستجوی قهرمان» گفت: اکرانهای سینمایی این فیلم در فصل بهار و تابستان انجام شد، در حالی که تنها یک ماه از این بازه زمانی، مدارس باز بودند و امکان اردوی سینما برای دانشآموزان فراهم بود. این بازه زمانی، چندان مورد پسند تهیهکنندگان فیلمهای کودک نیست. همچنین تداخل ماه مبارک رمضان، حادثه ناگوار انتهای اردیبهشت ۱۴۰۳، شرایط خاص کشور در ایام انتخابات ریاست جمهوری و مقارنت با ایام محرم و صفر همگی در کاهش مخاطبان سینما مؤثر بودند.
موسوینژاد با اشاره به فروش بیش از ۸ میلیارد تومانی این فیلم در گیشه سینماها و جذب بیش از ۲۰۰ هزار مخاطب در اکران سیار و سینمایی گفت: خداوند را شاکریم که با استقبال بینظیر کودکان و نوجوانان مواجه شدیم و بازخوردهای بسیار ارزشمندی دریافت کردیم که بیشک، انگیزهای مضاعف برای ادامه این مسیر به ما بخشید. در تمام این مدت با حضور در سالنهای سینما و اکرانهای سیار، از نزدیک و بدون واسطه پیگیر بازخوردها مخاطبان بودم. خرسندم که نخستین تجربه سینمایی بنده، مورد توجه و تأیید کودکان و والدینشان قرار گرفت و این امر، عزم راسخ ما را برای ساخت فیلمهای بعدی در حوزه کودک و نوجوان، استوارتر ساخت. هماکنون در حال نگارش فیلمنامه اثری بعدی هستم.
کارگردان «ایلیا جستجوی قهرمان» در ادامه تاکید کرد: بسیار ناخوشایند است که بدانیم علاوه بر روستاها، ۷۰ درصد از شهرهای کشور نیزفاقد سینما هستند. امیدواریم هرچه زودتر، حداقل یک سالن در این شهرها بازسازی یا تجهیز شود تا به چرخه اکران کشور اضافه شوند. مدیوم سینما، بهویژه در شرایط کنونی، بسیار حائز اهمیت است. تعدد شبکههای تلویزیونی داخلی و ماهوارهای و مراکز نشر محتواهای متنوع در فضای مجازی، اجازه نمیدهد که انسانها، بهخصوص کودکان و نوجوانان، در فضایی توأم با بنشینند و فیلمی با مدت زمان بلند را با دقت و تمرکز تماشا کنند. از این رو سینما، غنیمتی بزرگ است.
وی در پایان گفت: با وجود امکانات الکترونیک و فناوریهای نوین، ایجاد یک فضای سینمای سیار، دیگر مانند گذشته دشوار نیست. در واقع توسعه اکرانهای سیار، بیشتر با چالش شبکه انسانی توزیع و حمایت مستقیم و غیرمستقیم نهادهای دولتی، ملی و فرهنگی روبهرو است. ما باید فرهنگ خوب فیلم دیدن را در سینماهای سیار کشورمان گسترش دهیم و رسانههایی همچون صدا و سیما میتوانند در این مسیر بسیار یاریرسان باشند.