جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مارکتینگ آز» نوشت: برایان تریسی در کتاب خود به نام «۱۲ اصل رهبری عالی» مینویسد: اگر میخواهید خلاقیت را در شرکتتان ترویج کنید، باید این سه انگیزه را در بین کارمندان و مدیرانتان، فارغ از جایگاهی که در شرکتتان دارند، ترویج کنید:
۱) تعیین اهداف مشخص برای خلاقیت: یک هدف خوب و به صورت دقیق طراحی و بیان شده، مهمترین محرک انسانها در هر کاری، از جمله در خلاقیت است؛ بنابراین، در ابتدای هر سال، یکسری هدف مشخص برای شرکتتان در زمینه خلاقیت مشخص کنید. مثلاً بگویید امسال میخواهیم، بستهبندی فلان محصولات شرکت را به صورت خلاقانهای بازطراحی کنیم و هر مدیر و کارمندی میتواند، ایدههایش را تا فلان تاریخ ارائه کند.
۲) شناسایی مشکلات اصلی شرکت: تجربه نشان میدهد، کارمندان شرکتی که احساس میکنند کسبوکار شرکت و در نتیجه درآمد و شغلشان در خطر است، بیشتر از هر موقع دیگری خلاق و نوآور میشوند. بنابراین، میتوانید مشکلات اصلی شرکتتان در حوزههای مختلف را مشخص کنید و از کارمندان و مدیرانتان بخواهید راهکارهای خلاقانهای برای حل آن مشکلات ارائه کنند.
۳) سؤالات هدفمند: مشهور است که میگویند: «سؤال درست، نیمی از پاسخ را مشخص میکند». به همین دلیل، اگر میخواهید کارمندان و مدیرانی خلاق داشته باشید، باید سؤالات هدفمند و دقیقی از آنها بپرسید. بر این اساس، بهتر است در ابتدای هر بازه زمانی، مثلاً در ابتدای هر ماه یا هر فصل، تعدادی سؤال کلیدی را که شرکتتان با آن مواجه است، مشخص کنید و با کارمندان و مدیران تان در میان بگذارید. مثلاً از آنها بپرسید: «به نظرتان چگونه میتوانیم فروش محصول الف در بازار یک را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم؟»