کد خبر: 1213317
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

جوان آنلاین:  صبح دوشنبه هفته جاری چهار عضو گروهک تروریستی کومله پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور اعدام شدند. مطابق بیانیه وزارت اطلاعات در مردادماه ۱۴۰۱، یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمبگذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، به دست سرباز‌های گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شدند. پرونده چهار عضو اصلی این تیم پس از انجام تحقیقات، برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد و در نهایت در تاریخ ۲۷ شهریورماه سال ۱۴۰۲، حکم اعدام این چهار نفر به اتهام همکاری اطلاعاتی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش برای اقدام تروریستی در کشور صادر شد. 
نفرات اصلی تیم اجرایی پروژه بمبگذاری موساد در یک کارخانه تولید تجهیزات دفاعی و موشکی مرتبط با صنایع دفاعی کشور، چهار نفر با نام‌های محمد فرامرزی (سرتیم و هدایتگر تیم)، محسن مظلوم (مسئول نگهبانی از اطراف رانندگی و پشتیبانی تیم)، وفا آذربار (برادرزاده عبدالله آذربار؛ نفر دوم گروهک کومله که وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت) و پژمان فاتحی (مسئول رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل) بودند و افراد دیگر دستگیر شده در این پرونده از نفرات پشتیبان عملیاتی و اطلاعاتی تیم بودند. 
از شب قبل از اعدام این چهار نفر، بی‌بی‌سی فارسی نگران از اعدام تروریست‌های کومله، شروع به انتشار خبر و گفتگو با اعضای خانواده این چهار نفر کرد. پس از اعدام این چهار تروریست هم، بی‌بی سی فارسی تیتر زد که «اعدام چهار زندانی سیاسی کرد در زندان قزلحصار». زندانی سیاسی نامیدن تروریست‌ها و اشاره به قومیت آنها، دو گزاره مهم در تیتر بی‌بی سی برای حمایت از آن‌ها بود. 
حمایت بی‌بی سی از تروریست‌های ضد ایرانی اتفاق جدیدی نیست و همواره همین بوده است، اما حمایت از تروریست‌ها از بی‌بی‌سی تا تحریریه روزنامه شرق امتداد یافت و در کمال تعجب، همان تیتر بی‌بی‌سی که تروریست‌ها را زندانی سیاسی نامیده بود، در کانال تلگرامی روزنامه شرق نیز برای همین خبر مورد استفاده قرار گرفت و موجب تعجب و تأسف شد. 
ماجرای همراهی شرق با تروریست‌های کومله به همین جا ختم نشد و شهرزاد همتی، دبیر جامعه روزنامه شرق پیش از اعدام این چهار تروریست در اینستاگرام خود استوری زد که «خوابم نمی‌بره، چند دقیقه دیگه چهار نفر از ما کشته میشن». چهار نفر از ما، یعنی او خودش را یکی از آن تروریست‌ها می‌داند!
در پی انتشار محتوایی در حمایت از تروریست‌های وابسته به کومله که در خدمت سرویس جاسوسی موساد قصد انفجار یک شرکت وابسته به وزارت دفاع را داشتند، دادستانی تهران علیه این خبرنگار اعلام جرم کرد و اعلام شد که برای فرد مورد اشاره پرونده قضایی تشکیل شده و در مهلت قانونی مقرر باید نسبت به محتوای منتشره نزد مقام قضایی از خود دفاع کند. 
حمایت از تروریسم در همه جای دنیا جرم محسوب شده و مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر می‌گیرند. گفتنی است هم خبر شرق و هم استوری خبرنگار آن پس از اعتراضات حذف شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
0
0
عه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار