کد خبر: 1114627
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
شیوا نوروزی

هنوز جام‌جهانی شروع نشده برخی از نمایندگان مجلس به تب فوتبال مبتلا شده و در اظهارنظرهایشان هم قوانین را تغییر می‌دهند و هم از کیسه خلیفه بذل و بخشش می‌کنند. مراسم رونمایی از پیراهن تیم‌ملی بهانه‌ای شد برای عده‌ای تا بار دیگر در جمع فوتبالی‌ها ظاهر شوند و با صحبت‌های عجیب جلب‌توجه کنند.
به نظر می‌رسد عده‌ای خواسته یا ناخواسته قصد دارند از شرایط این روز‌های کشور به سود خود بهره ببرند و با دادن وعده‌های سرخرمن در بین فوتبالی‌ها محبوب شوند، غافل از اینکه با حرف‌هایشان مردم را از خودشان ناامید می‌کنند. رئیس فراکسیون ورزش مجلس در حاشیه رونمایی از پیراهن یوزپلنگ‌ها پا را از حیطه مسئولیت‌هایش فراتر گذاشت و در خصوص تلاش مجلس برای معافیت ملی‌پوشان فوتبال صحبت کرد: «با تدابیری که در مجلس شورای اسلامی به کار خواهیم گرفت رضایت مردم در جام‌جهانی برای ما شرط است. اگر این اتفاق بیفتد و همه از تیم‌ملی راضی باشند در دستور کار خودمان قرار خواهیم داد تا بازیکنان جوان تیم‌ملی از حضور در خدمت سربازی معاف شوند.»
تا جایی که ما و البته مجلسی‌ها می‌دانند، قوانین سرباز قهرمان کاملاً مشخص است و ستادکل نیرو‌های مسلح نیز طبق قانون شرایط را برای معافیت ورزشکاران مشمول فراهم می‌کند. قاعدتاً قانونگذاران در بهارستان به قوانین بیشتر از همه واقفند و نیازی نیست که برای آقای نماینده بند‌ها و تبصره‌های موجود در آن را دوباره توضیح دهیم.‌ای کاش رئیس کمیسیون ورزش منظورش را از رضایت مردم واضح‌تر توضیح می‌داد تا ملت از همه جا بی‌خبر هم بدانند در آینده نزدیک چه نقشی در معافیت برخی از فوتبالیست‌های کشورشان خواهند داشت. سه بازی سخت با انگلیس، امریکا و ولز پیش‌رو داریم و بالاخره باید معلوم شود چه ملاک‌هایی برای تعیین میزان رضایت مردم در نظر گرفته شده است. باخت، برد، تعداد گل‌های زده و خورده، کلین‌شیت و شوت در چهارچوب شاید برخی از ملاک‌های فنی باشند. منتها مردم ما قدرشناس‌تر از این حرف‌ها هستند و بعضاً حتی از شکست آبرومندانه تیم کشورشان در جام‌جهانی (باخت یک بر صفر مقابل آرژانتین در سال ۲۰۱۴) نیز خوشحال می‌شوند. در این صورت شادی مردم را به پای رضایت‌شان بابت معافیت بازیکنان جوان از خدمت سربازی خواهید گذاشت؟
تلاش برای موفقیت تیم‌ملی وظیفه تک‌تک بازیکنان ملی است. علاوه بر پاداش‌های ریالی و ارزی، امتیاز واردات خودرو به کشور، وعده اهدای سانتافه و بسیج همه امکانات ایران برای موفقیت تیم‌ملی، ملی‌پوشان همواره از حمایت معنوی مردم نیز بهره برده‌اند. معاف کردن بازیکنان مشمول تیم فعلی، آن‌هم به خاطر سه بازی در جام‌جهانی و به بهانه رضایت ملت واقعاً نوبر است. نمایندگانی که در این اوضاع باید بیش از پیش به حال و روز مردم شهر‌های خود رسیدگی کنند چطور شده در آستانه جام‌جهانی دلسوز فوتبالیست‌های مشمول شده‌اند؟ برچه اساس و مجوزی می‌خواهید قوانین معافیت از سربازی را دور بزنید، مگر خون فوتبالیست‌ها از دیگر جوانان نخبه، تحصیلکرده و آینده‌دار مملکت رنگین‌تر است؟ بر فرض محال اگر این وعده غیرقانونی‌تان عملی شود، چطور می‌خواهید در چشم سربازان مناطق مرزی نگاه کنید؟ چه توجیهی برای این تبعیض بزرگ بین قهرمانان و ورزشکاران مدال‌آور خواهید داشت؟ بسیاری از ورزشکاران تأثیرگذار در رشته‌های مختلف خدمت مقدس سربازی را در تیم‌های نظامی پشت سر می‌گذارند و دم نمی‌زنند، آن وقت آقایان نماینده از حالا وعده معافیت به شاگردان کی‌روش را می‌دهند. اگر راست می‌گویید چرا از مردم مایه می‌گذارید؟ بسیاری از تصمیمات مهم بدون در نظر گرفتن نظر مردم گرفته می‌شود، آن وقت حالا که پای زیر پا گذاشتن قانون سربازی وسط می‌آید، توپ را به زمین مردم می‌فرستید! نخیر، نمی‌شود که قرارداد‌های میلیاردی، رانت‌های آنچنانی، شهرت و زندگی لاکچری نصیب فوتبالیست‌ها و افراد غیرفوتبالی پیرامون آن‌ها شود و هر زمان نیاز بود یادشان بیفتد هموطنانی هم دارند. اگر خواسته و وعده‌تان بجا و بحق است به‌عنوان نماینده مجلس از مسئولان نظام‌وظیفه پیگیر موضوع شوید و مردم را وارد بازی‌های خود نکنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار