کد خبر: 1108352
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

رپورتاژ آگهی/ نورپردازی فروشگاهی این روزها اهمیت بسیار زیادی در حوزه بازاریابی و جذب مشتریان پیدا کرده است. چراغ فروشگاهی شما، همانقدر که می‌تواند باعث جذب مشتریان به سمت ویترین و داخل فروشگاه باشد، به همان مقدار هم می‌تواند باعث آزار و اذیت چشم ایشان، درست ندیدن کالاها و در نهایت ترک فروشگاه باشد. پس در این مقاله به بهترین انتخاب‌ها برای نورپردازی فروشگاهی پرداخته‌ایم.

بهترین چراغ فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

نورپردازی فروشگاه کانی راش با چراغ ریلی اکووات

روشنایی کافی:

برای همه واضح است که بهترین نور فروشگاهی نوری است که همه فروشگاه را به مقدار کافی روشن کند. در واقع روشنایی کافی یعنی اینکه نور با شدت لازم به نقطه مورد نیاز بتابد. این یعنی چراغ فروشگاهی شما باید با زاویه پخش صحیح بتابد و طراحی آن به گونه‌ای باشد که بتوان آن را در محل دلخواه و زاویه دلخواه قرار داد. دیگر دوران استفاده از لامپ‌های بزرگ و بدترکیب قدیمی به سر رسیده.

کیفیت نوری لازم ( شاخص نمود رنگ بالا)

شاخص نمود رنگ یا CRI یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب چراغ فروشگاهی است چرا که نمایش رنگ کالاهای شما به آن وابسته است. شاخص نمود رنگ چراغ نشان می‌دهد که تا چه حد رنگ اجسام زیر نور چراغ فروشگاهی، به رنگ واقعی آن‌ها زیر نور خورشید نزدیک است. در این مقایسه، شاخص نمود رنگ نور طبیعی خورشید 100 در نظر گرفته می‌شود. برای انتخاب نور فروشگاهی مورد نیاز خود، به سراغ چراغ‌هایی با شاخص نمود رنگ بالاتر از 95 بروید. بعد از نصب این چراغ‌ها متوجه تفاوت نور فروشگاهتان با فروشگاه‌های دیگر خواهید شد!

نبود فلیکر و خیرگی

احتمالا تا به حال بارها این تجربه را داشته‌اید که چشمتان در معرض نور چراغ دچار تاری شده و یا سوسو زدن‌های آن، باعث خستگی چشم و سردردتان شده است. این موارد مربوط به چراغ فروشگاهی بی کیفیت و نورپردازی غیر اصولی است. در یک چراغ فروشگاهی ال ای دی با کیفیت، تمامی این مشکلات حل شده و خبری از سوسوزدن (Flicker)  و یا خیرگی (Glare) نیست. پس هنگام خرید چراغ فروشگاهی خود به این نکته توجه کنید.

حالا با دانستن این ویژگی‌ها می‌توانیم به سراغ بهترین چراغ‌های فروشگاهی برویم. اگر تا اینجا نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری دارید و یا چراغ فروشگاهی خاصی مد نظرتان هست، همین حالا با کارشناسان اکووات به صورت آنلاین در ارتباط باشید.

بهترین و مدرن‌ترین چراغ‌ها برای نورپردازی فروشگاهی

چراغ ریلی

چراغ ریلی، سوگلی چراغ‌های فروشگاهی است، زیرا در سال‌های اخیر به شدت در میان صاحبان فروشگاه و یا طراحان دکوراسیون فروشگاهی محبوب شده‌است. یکی از مهم‌ترین دلایل این محبوبیت، قابلیت جابجایی منبع نور و چرخش چراغ به جهت دلخواه است. چراغ ریلی فروشگاهی، در انواع طرح‌ها و توان‌ها و با کیفیت‌های متفاوت تولید می‌شود. پس ترجیحا از همان ابتدا به سراغ چراغ ریلی با کیفیت بروید. چراغ ریلی اکووات از این نظر، سالهاست که به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین ادوات روشنایی فروشگاهی، بین فروشندگان، طراحان و صاحبین کسب و کار، محبوب است.

چراغ فروشگاهی توکار

چراغ‌های توکار از متنوع‌ترین چراغ‌های ال ای دی از نظر شکل، توان و ساخت هستند. احتمالا با انواع تیپ هالوژنی این چراغ‌ها در توان‌های مختلف 5 وات تا 100 وات آشنا هستید. اما یکی از بهترین و محبوب‌ترین چراغ‌های ال ای دی مدرن فروشگاهی، چراغ‌های چندخانه، با قاب‌های مربعی و گرد هستند. این چراغ‌ها که به چراغ توکار AR111 معروف هستند، در انواع تک‌خانه، دو‌خانه و سه خانه موجود بوده و هر چراغ به صورت جداگانه در خانه خود قابلیت چرخش دارد. به همین دلیل در فضای فروشگاه به خوبی می‌توان نور عمومی و یا مکمل لازم را توسط چراغ توکار فروشگاهی AR111 در فضا تامین کرد.

چراغ خطی

چراغ خطی از جدیدترین و زیباترین چراغ‌های بازار محصولات روشنایی است. با استفاده از انواع چراغ خطی توکار، روکار و یا آویز می‌توانید بر اساس طرح دلخواه خود و در طول دلخواه، فضای مورد نظرتان را نورپردازی کنید. چشم انسان اصولا به دنبال خطوط حرکت می‌کند بنابراین با استفاده از چراغ خطی می‌توانید مشتریان را از جهتی به جهت دیگر هدایت کنید. به دلیل پخش نور غیر مستقیم چراغ خطی از پشت دیفیوزر چراغ، این چراغ به هیچ عنوان خیرگی برای چشم مشتریان ایجاد نمی‌کند.

سایر چراغ‌های فروشگاهی

بخش‌های مختلف فروشگاه، آتلیه، گالری و یا فضاهای تجاری، ممکن است بر اساس دکوراسیون نیاز به نورپردازی ویژه‌ای در هر بخش داشته‌باشند. از نور مخفی و زیرکابینتی برای قفسه‌ها گرفته تا چراغ روکار تابش جانبی برای تابش نور روی دیوار و رگال، چراغ‌های دارک لایت (لیزربلید) برای استفاده به عنوان نور دکوراتیو و انواع دیگر محصولات روشنایی ال ای دی، از محصولاتی هستند که بسته به دکوراسیون فضا می‌توانید از آن استفاده کنید و فضای فروشگاه خود را از نظر بصری ویژه کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا چند تا از بهترین چراغ‌های ال ای دی جهت نورپردازی حرفه‌ای فروشگاه را به شما معرفی کنیم. اما مسلما این همه ماجرا نیست. اگر برای نورپردازی، استعلام قیمت چراغ فروشگاهی و یا خرید چراغ فروشگاهی، نیاز به مشاوره دارید با ما در ارتباط باشید.

این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار