کد خبر: 1105937
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
رئیس سازمان انرژی اتمی از سفرش به وین برای شرکت در نشست سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد و گفت که با گروسی هم دیدار خواهد کرد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایران پرس از سفرش به وین پایتخت اتریش برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد و گفت: همه کشورها حق دارند در فناوری هسته‌ای فعالیت کنند و جزو تکالیف مصرح اساسنامه آژانس است که دسترسی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را برای همه کشورها تسهیل و پشتیبانی و حمایت کند.

وی با بیان اینکه ما متعهد به ضوابط پادمان و ان.پی.تی هستیم و آن را رعایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مواضع کشور را در سخنرانی‌ام در این نشست بیان خواهیم کرد.

اسلامی عنوان کرد: اتهاماتی که به صورت ناروا و پرتکرار ۲۰ سال است علیه ایران مطرح می‌کنند و مکان‌هایی که ادعا می‌کنند، مکان‌هایی ساختگی است و ربطی به دولت ندارد و اصلا تاسیسات نیست. اینها براساس اطلاعاتی است که عناصر ضد انقلاب و سرویس‌ها هر بار با شکل و شمایل و ادبیات جدید پردازش می‌کنند و دامن می‌زنند و هدف آنها کُند و مختل کردن پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است و به یاری خدا در این زمینه روشنگری خواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد که در مدت حضورش در وین با مقامات حاضر در این نشست ملاقات خواهد کرد و افزود: ملاقاتی با گروسی خواهم داشت. امیدوارم این حضور، مذاکرات و گفت‌وگوها تسهیلگر باشد و کمک کند نوع برداشت‌هایی که نسبت به ایران دارند و متاثر از فشار سیاسی و عملیات روانی است، هر چه زودتر خاتمه یابد و براساس مقررات آژانس روند امور تنظیم شود و به یاری حق تعالی از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش فارس، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این در اظهاراتی گفته بود: پیغام‌هایی که از طرف آژانس آمده، نشان می‌دهد قصد بستن پرونده سه مکان ادعایی را دارند. امیدواریم صادق باشند و بیش از این وقت خود را تلف نکرده و فکر نکنند که با چنین موردی بتوانند فشار حداکثری اعمال کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار