کد خبر: 985578
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
استرالیا اعلام کرده تصمیمی به خروج نیرو‌های نظامی خود از عراق ندارد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرده است که علی‌رغم تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، «کانبرا» قصدی برای خروج نظامیانش از این منطقه ندارد.

در حالی که پارلمان عراق به تازگی در مصوبه‌ای خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور شده، اما نخست وزیر استرالیا ادعا کرده که هدف کشورش یک عراق متحد و با ثبات است و به تلاش‌های خود برای آنچه او «مبارزه با داعش» عنوان کرده، ادامه خواهد داد.

نخست وزیر استرالیا همچنین از تهران و واشنگتن خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شده است.

بامداد جمعه هفته گذشته پهپاد‌های آمریکایی با حمله به فرودگاه بغداد، سردار «حاج قاسم سلیمانی» به همراه «ابومهدی مهندس»، مقام ارشد حشدالشعبی و تعداد دیگر از همراهان ایشان را به شهادت رساندند.

این حادثه با نگرانی گسترده در کشور‌های غربی بویژه آمریکا روبرو شد و در نهایت به پاسخ متقابل ایران در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منجر شد که در نتیجه آن بامداد چهارشنبه، پایگاه‌های نظامی آمریکا هدف موشک‌های بالستیک ایران قرار گرفتند.

حمله موشکی اخیر ایران علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق در واکنش به اقدام تروریستی این کشور علیه «سردار حاج قاسم سلیمانی» و همراهان وی صورت گرفت و به گفته یک منبع آگاه تا کنون ۸۰ کشته از سوی نظامیان آمریکایی برجای گذاشته است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار