کد خبر: 984426
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
پس از آنکه مردم عراق با تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد به جنایت واشنگتن علیه نیرو‌های الحشد الشعبی واکنش نشان دادند، لهستان خواستار تنبیه و مجازات این معترضان شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت امور خارجه لهستان با انتشار بیانیه‌ای خواستار تنبیه معترضان عراقی شد که در واکنش به حمله اخیر آمریکا به مقر نیرو‌های الحشد الشعبی در شهر القائم، مقابل سفارت واشنگتن در بغداد تظاهرات کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از دولت عراق می‌خواهیم آن‌هایی که پشت اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در بغداد بودند را بخاطر اقداماتشان بازخواست کند.

یکشنبه شب جنگنده‌های آمریکا به مقر‌های الحشد الشعبی در شهر مرزی القائم در مرز سوریه حمله کردند. طبق گزارش‌ها در این حمله ۳۰ نفر شهید و نزدیک به ۴۰ نفر نیز مجروح شده‌اند. «ابوعلی خزعلی» فرمانده ارشد و مشهور گردان‌های حزب‌الله عراق از جمله کسانی بود که در این حمله تروریستی به شهادت رسید. تروریست‌های آمریکایی طی بیانیه‌ای رسماً مسئولیت این حمله را پذیرفتند و وزارت امور خارجه و وزارت دفاع آمریکا نیز بر آن صحه گذاشتند و حتی پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور بر ادامه‌یافتن آن تاکید کرد. حمله به مواضع الحشد الشعبی از سوی آمریکا و البته رژیم صهیونیستی قبلاً بار‌ها اتفاق افتاده است، اما ارتش آمریکا هرگز به نقش خود در این تجاوزات اذعان نکرده و این نخستین‌بار است که رسماً مسئولیت این تجاوز آشکار را پذیرفته است.

پس از حمله هوایی آمریکا به مقر الحشد الشعبی، ملت عراق خواستار خروج نظامیان این کشور از عراق شدند و از سوی دیگر مردم خشمگین عراقی در برابر سفارت این کشور دست به تظاهرات گسترده زدند.

اعتراضات مردمی تا حدی جدی بود که آمریکا مجبور به اعزام نیرو‌های ویژه برای حفاظت از دیپلمات‌های خود در بغداد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
دستمال یزدیِ لهستانی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار