کد خبر: 982575
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱
نگاهی به حواشی ال‌کلاسیکوی نیوکمپ
حواشی ال‌کلاسیکوی چهارشنبه شب هنوز به پایان نرسیده و هم رئالی‌ها و هم کاتالان‌ها تلاش می‌کنند تا خارج از زمین خود را برنده بازی جلوه دهند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تساوی بدون گل نبرد بارسلونا – رئال‌مادرید برای همه عجیب بود و هیچ‌کس تصورش را نمی‌کرد پس از ۶۲۳۵ روز این دیدار حساس گلی دربر نداشته باشد. آخرین بار در سال ۲۰۰۲ نبرد دو تیم بدون گل به پایان رسیده بود. تظاهرات جدایی‌طلبان، پرتاب اشیا از سوی تماشاگران و اعتراض شدیداللحن کهکشانی‌ها به عملکرد داوران و VAR از جمله اتفاقات بحث‌برانگیز این نبرد سنتی بودند.

درگیری‌های خیابانی
تقریباً همه هوادارانی که در ورزشگاه نیوکمپ حضور داشتند از نتیجه به دست آمده ناراضی بودند. اما این نارضایتی بهانه خوبی برای جدایی‌طلبان کاتالونیا بود تا یک‌بار دیگر در خیابان‌های بارسلون شعار‌هایی در حمایت از استقلال کاتالونیا سر دهند. این شعار‌ها به درگیری شدید با نیرو‌های پلیس انجامید و پس از زدوخورد‌های طولانی‌مدت تعدادی از هواداران بارسا دستگیر شدند. علاوه بر این گزارش‌ها حاکی از آن بود که طرفداران دو تیم نیز با یکدیگر زد و خورد‌هایی داشته‌اند و حتی چند نفر نیز زخمی شده‌اند. حواشی پس از این دیدار نشان داد که تعویق دو ماهه ال‌کلاسیکو تغییری در اعتراضات جدایی‌طلبان نداشته است. این همه اعتراض‌ها نبود و در جریان بازی نیز به وضوح شعار‌های سیاسی و تحرکات جدایی‌طلبان به چشم می‌خورد. در نیمه دوم تماشاگران بارسا توپ‌های زرد را که علامت جدایی‌طلبان است به زمین انداختند و دقایقی باعث توقف بازی شدند.

VAR کجا بود؟
«دو پنالتی سوخته» این روز‌ها موضوع اصلی بحث هواداران رئال در پایتخت است. جدال سنتی بارسا – رئال در حالی بدون گل به پایان رسیده که مادریدی‌ها معتقدند دو پنالتی محرز آن‌ها از سوی داور بازی نادیده گرفته شده است. آن‌ها به هیچ‌وجه از عملکرد هرناندس و دستیارانش رضایت نداشتند و از بی‌تفاوتی تیم داوری نسبت به استفاده از VAR ابراز تعجب کردند. یکی از اصلی‌ترین اعتراضات باشگاه رئال به داوری به ضربه پای لنگله به واران در محوطه جریمه بارساست؛ این باشگاه معتقد است که داور نه تنها پنالتی رئال را نگرفته، بلکه حتی درخواست بازبینی این صحنه را نیز رد کرده است. به همین خاطر باشگاه مادریدی رسماً درخواست پخش فایل صوتی مکالمات داور به اتفاق کمک‌داور ویدئویی را داده است. البته این درخواست در فوتبال اسپانیا عجیب نیست، چراکه سال گذشته مکالمات داور اسپانیایی در صحنه پنالتی اعلام شده در ال‌کلاسیکو منتشر شده بود. در آن بازی آبی‌واناری‌ها ۵ بر یک از سد رئال گذشتند. البته اعتراض‌ها فقط به باشگاه ختم نشد و رسانه‌های مادریدی هم به انتقاد شدید از عملکرد داوری پرداختند.

حفظ رکورد زیزو
سرمربی فرانسوی با اینکه از نتیجه به دست آمده راضی نبود، اما تمام سعی خود را کرد تا به نظر داور احترام بگذارد. زین‌الدین زیدان یک‌بار دیگر موفق شد رکورد شکست‌ناپذیری‌اش در نیوکمپ را حفظ کند. در سال‌هایی که زیزو هدایت رئال را برعهده داشته، هرگز در زمین بارسا شکست نخورده است. زیدان در پنج دیداری که به عنوان سرمربی روی نیمکت کهکشانی‌ها حضور داشته در مصاف رودررو با بارسا در نیوکمپ سه تساوی و دو برد کسب کرده است. زیدان با اینکه از تصمیمات داور رضایت نداشت، اما ترجیح داد نظر قاضی میدان را بپذیرد و تیمش را شایسته پیروزی بخواند: «این یک ال‌کلاسیکوی خوب بود و یک بازی جذاب فوتبال را شاهد بودیم. تنها نقص این بازی عدم ثبت گل بود. متأسفانه نتیجه پایانی برای ما خوب نبود و شایسته پیروزی بودیم. می‌توانستیم به بارسا گل بزنیم، ولی فوتبال همین است. اگر موقعیت خلق می‌کنید، باید از آن‌ها استفاده کنید. ما در زدن ضربات نهایی بی‌دقت بودیم. وقتی داور و VAR اعلام پنالتی نمی‌کنند، کاری نمی‌توان انجام داد. هیچ کاری از دست من هم ساخته نبود. در هر صورت بازی مساوی تمام شد.»

عملکرد آبی‌واناری‌ها بیش از حد ضعیف بود تا جایی که کارشناسان تساوی بدون گل را برای بارسا یک پیروزی بزرگ می‌دانند. جالب اینکه والورده سرمربی این تیم نیز به ضعف تیمش در این بازی اعتراف کرد: «مسابقه بسیار پرتنشی بود که مراحل مختلفی برای هر دو تیم داشت. رئال‌مادرید خطراتی ایجاد کرد و در تلاش برای پرس شدید بود. ما انتظار چنین فشار شدیدی را از رئال‌مادرید داشتیم و در چنین شرایطی که حریف شما قدرتمند است و چیزی از شما کم ندارد، دوئل‌های فردی مسئله مهمی است که در این بازی از این حیث ما گاهی پیروز و گاهی هم مغلوب بودیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار