کد خبر: 1226209
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱
بمنظور آگاهی بخشی و معرفی اتیسم به جامعه برگزار شد؛
رویداد "هم‌مسیر اتیسم" جمعه ۷ اردیبهشت ماه با بیش از هزار شرکت‌کننده در تهران، رشت و بندر ماهشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ "هم‌مسیر اتیسم" دو نمادین با هدف آگاهی‌بخشی اتیسم است، گروه‌های مختلف جامعه مسافتی را با بزرگسالان اتیسم هم‌قدم شده و متعهد می‌شوند اتیسم را به جامعه معرفی کنند.


اولین رویداد "هم‌مسیر اتیسم" اردیبهشت ماه سال گذشته در تهران توسط انجمن اتیسم ایران شکل گرفت و امسال هم‌زمان در سه شهر و با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شد.


مدیرعامل انجمن اتیسم ایران گفت: آگاهی‌بخشی برای اتیسم ضروری است، خانواده‌های اتیسم در جامعه‌ای آگاه می‌توانند از انزوا خارج شده و فعالیت‌های عادی یک زندگی را انجام دهند.


صالح غفاری افزود: بزرگسالان اتیسم دغدغه‌های زیادی دارند که نه درک می‌شود و نه شنیده می‌شود. ظاهرشان عادی است، اما دنیا را طور دیگری می‌بینند و لمس می‌کنند. علی‌رغم توانمندی‌هایی که دارند شغل مناسبی نداشته و اکثرا در بازه بیست تا چهل سالگی نیز در کنار خانواده هستند و به استقلال نمی‌رسند. اگر جامعه‌ای آگاه و کسب‌وکار‌های دوستدار اتیسم داشته باشیم، شرایط برای حضور این عزیزان فراهم می‌شود.


"هم‌مسیر اتیسم" هر سال هم‌زمان با ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم برگزار شده و گروه‌های مختلف می‌توانند با بزرگسالان اتیسم و خانواده‌هایشان هم قدم شوند.


رویداد‌های بعدی در وب‌سایت انجمن اتیسم ایران اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

اردوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر/ تصاویر

اردوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر/ تصاویر

اردوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر/ تصاویر

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار