کد خبر: 978946
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
سرويس بين‌الملل جوان آنلاين: در حالی که روند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا جریان دارد و ابعاد جدیدی از رسوایی اوکراین گیت افشا شده است، شهود این پرونده به ویژه از جانب شخص رئیس‌جمهور، هدف تهدید قرار گرفته‌اند.
با گذشت ۲ هفته از برگزاری نشست‌های علنی استماع و شهادت‌هایی که ابعاد جدیدی از تعاملات دولت آمریکا با مقام‌های اوکراین را فاش کرده است، شهود این پرونده مورد تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. افرادی که در نشست‌های استماع و شهادت کنگره شرکت کرده‌اند، تاکید دارند که این اتفاقات در نشست‌های علنی و پشت در‌های بسته در جریان تحقیقات استیضاح رخ داده است.

«دونالد ترامپ» شخصا علیه برخی از این شهود توئیت‌هایی را منتشر کرده است یکی از بارزترین توئیت‌های ترامپ که جنجال زیادی به پا کرد، توئیت وی درباره «ماری یووانویچ» سفیر آمریکا در اوکراین بود. کاخ سفید توئیت‌هایی را هم علیه «آلکساندر ویندمن» کارشناس مسائل اوکراین در شورای امنیت ملی منتشر کرده است. «جنیفر ویلیامز» دستیار «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا از دیگر افرادی است که از تیغ تهدید در امان نمانده است.
دموکرات‌ها ترامپ را به تلاش برای ارعاب و تهدید شاهدان این پرونده متهم کرده و گفته‌اند که از توئیت‌ها و اظهارات وی در پرونده استیضاح علیه خودش استفاده خواهد شد. با این حال ترامپ در دفاع از خود گفته است: «من حق صحبت کردن دارم. من هم مانند بقیه مردم، آزادی بیان دارم.»

ترامپ در شرایطی از اقدامات خود علیه شهود دفاع می‌کند که شبکه خبری «سی. ان. ان» اعلام کرد که دموکرات‌ها فعالانه در حال آماده شدن برای پیشبرد مرحله بعدی استیضاح رئیس‌جمهور هستند. چندین منبع در حزب دموکرات به این شبکه خبری گفته‌اند که پیش‌بینی می‌کنند در ماه دسامبر اقدامات زیادی صورت دهند و امکان دارد، روز جشن کریسمس در صحن عمومی مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ رأی‌گیری کنند.

در این راستا، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به همراه دو کمیته دیگر در حال تدوین گزارش محتوای یافته‌های به دست آمده در مرحله تحقیقات درباره استیضاح ترامپ هستند. این گزارش ممکن است به عنوان مبنایی برای آغاز روند استیضاح مورد استفاده قرار گیرد.
«جو بایدن» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا روز جمعه ابراز امیدواری کرد که سناتور‌های جمهوری خواه شهامت لازم برای انجام جلسه استیضاح احتمالی ترامپ را داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار