کد خبر: 978456
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
سرويس ايران جوان آنلاين: رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران از اجرای ۴۱۰ پروژه بسیج سازندگی به مناسبت هفته بسیج در این استان خبر داد.
محمدمهدی اقبال‌پور رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران گفت: طی هفته بسیج ۴۱۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران اجرا می‌شود. این مسئول با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با بیان اینکه فرهنگ، خود اتکایی، توانستن و مدیریت در کار جهادی ضرورت دارد، افزود: تنها راه برای عبور از تنگنا‌ها و مشکلات کشور برگشت به کار جهادی و اتکا به داشته‌های خود است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران با تأکید بر اینکه ۸۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های مختلف در استان سازماندهی شده است، تصریح کرد: ۲۲ گروه تخصصی در زمینه عمران،‌ای تی، کشاورزی و ... در نقاط محروم حضور پیدا کرده‌اند که هر گروه بالغ بر ۸ هزار نفر نیرو است.
اقبال‌پور در خصوص طرح «مولد روستا» نیز خاطرنشان کرد: در این طرح هزار نقطه در مازندران شناسایی شد که مشاغل خرد در آن به ۲۰۰ بخش تقسیم و احیا می‌شود و در زمینه آب، راه، آموزش در حوزه بهداشت، تغییر کشت، ایجاد اشتغال در زمینه دام و صنایع دستی از عوامل مهم این موضوع است که گروه‌های جهادی به صورت متوازن در آن حضور خواهند یافت. اقبال‌پور با بیان اینکه ۷۰۰ صندوق در بانک‌ها به نام (نذر مشاغل) ایجاد شده است، یادآور شد: این صندوق کاملاً مردمی بوده که در بانک‌ها گذاشته و از آن برای وام اشتغالزایی استفاده می‌شود. وی در خصوص بهره‌برداری پروژه‌های جهاد سازندگی در هفته بسیج افزود: افتتاح دهکده آموزشی سمسکنده، تجلیل از جهادگران و کارآفرینان و خیران، بهره‌برداری از ۸۸ واحد مسکونی سیل زدگان، ایجاد اشتغال خرد و خانوادگی در حوزه دام، طیور و آبزیان از برنامه‌های هفته بسیج در زمینه جهاد سازندگی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار