کد خبر: 1224667
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
با هدف توزیع مناسب و بهینه آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به زمین‌های کشاورزی اجرای شبکه آبیاری و زهکشی البرز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. 

با هدف توزیع مناسب و بهینه آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به زمین‌های کشاورزی اجرای شبکه آبیاری و زهکشی البرز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی البرز که با هدف توزیع مناسب و بهینه آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به ۵۲ هزار هکتار از کشتزار‌های شهرستان‌های سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ طراحی شده است، افزود: این پروژه با اجرای بخشی از زیرساخت‌ها در سال گذشته به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسیده است. حیدر داوودیان با اشاره به اینکه شبکه آبیاری و زهکشی البرز که طی سال‌های اخیر نیز نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق داشت، گفت: با ادامه عملیات اجرایی در سال گذشته برای فصل کشاورزی جاری با توان بیشتری آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی را به زمین‌های کشاورزی زیر پوشش منتقل می‌کند. وی با بیان اینکه سال گذشته نزدیک به ۲هزار متر زهکش این شبکه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال لایروبی شد، تصریح کرد: لایروبی حدود ۸۰۰ متر از رودخانه سیاهرود نیز برای انتقال بهینه آب از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به پایین‌دست با اعتبار ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد. این مسئول گفت: ساخت کانال‌های شبکه آبیاری و زهکشی البرز نیز در سال گذشته ادامه یافت و ۷۰۰ متر کانال ساخته شد. به گفته داوودیان مجموع طول کانال اصلی، کانال درجه یک و کانال درجه ۲ در شبکه آبیاری و زهکشی البرز تا پایان سال گذشته به ۹۰ کیلومتر رسیده و در قالب این طرح تاکنون دو دستگاه سد انحرافی و حدود ۸۰۰ دستگاه سازه هیدرولیکی ایجاد شده است. وی با بیان این‌که ۵۰۰ متر خط انتقال آب کانال البرز به سیاهرود با لوله بتنی به قطر هزار و۲۰۰ میلیمتر نیز در سال گذشته اجرا شد، افزود: پارسال با بهره‌برداری کامل از کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود توان و میزان اثرگذاری شبکه آبیاری و زهکشی البرز در بهبود وضعیت کشاورزی جویبار افزایش یافت و ۲ هزار هکتار از کشتزار‌های جویبار از تنش آبی خارج شد.

برچسب ها: زهکشی ، کشاورزی ، آبیاری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار