کد خبر: 976379
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
بررسی خارج از نوبت
سخنگوی قوه قضاییه از صدور کیفرخواست برای ۴ متهم حادثه قطار تبریز- مشهد خبر داد.
 سیزدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه  با حضور خبرنگاران آغاز شد.

 وی در مورد حادثه قطار تبریز- مشهد در سمنان گفت: پرونده دیروز با صدور کیفرخواست نسبت به ۴ متهم به دادگاه ارسال شد و هماهنگی شده که دادگاه خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی کند.

اسماعیلی افزود: البته این پرونده دو بخش دارد ادعای بخش خصوصی در مورد دیه انجام شده و این فرایند از جهت جنبه عمومی است.

در آستانه سفر رئیس قوه قضائیه به استان آذربایجان‌شرقی و در سالروز حادثه قطار تبریز- مشهد، خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان ۳ سال گذشت/ مقصران حادثه قطار تبریز- مشهد چه کسانی هستند؟ + فیلم را منتشر کرد.

پنجم آذرماه سال ۱۳۹۵ در تقویم استان آذربایجان‌شرقی روز سیاهی است؛ برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل هم‌وطنان تبریزی (زائران آذربایجانی که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهادت امام رضا (ع)) عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی از دود و آتش را در این روز ثبت کرد.

حدود ۳۶ ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطار‌های مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند. در این حادثه ۴۷ نفر جان باختن و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند. این حادثه یکی از مرگ‌بارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر