کد خبر: 976312
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌های محلی
امام جمعه شبستر از مسوولان خواست در برخورد با ارباب رجوع نهایت خود را تلاش کنند تا رضایت مردم جلب شود و از برخورد‌های نامناسب جلوگیری و تذکر‌های لازم داده شود.
حجت‌السلام سیفعلی محمدزاده  در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به اینکه اساس هر جامعه فرهنگ آن جامعه است، اظهار داشت: حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان در سطح شهرستان بی‌نظیر بود و امروز که دشمنان با هزاران ترفند و توطئه قصد ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی را دارند، این حرکت بنا به توصیه مقام معظم رهبری دشمن شناسی در مقابل دشمنان به‌ویژه برای نسل جدید است.

 امام جمعه شبستر با اشاره به ۱۴ آبان‌ماه روز فرهنگ عمومی یادآور شد: فرهنگ یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار در توسعه پایدار جامعه است و عنصر فرهنگ برای ثبات و قوام جامعه از اساسی‌ترین موضوعات به شمار می‌رود، از این رو حوزه فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، فعالیت در این حوزه نقش راهبردی در جریان توسعه و رشد جامعه را دارد و بدون آن توسعه تحقق پیدا نمی‌کند، زیرا که برای هر کاری باید فرهنگ‌سازی لازم در آن بخش صورت بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی نشریات محلی افزود: شهرستان شبستر سرزمین ادبا، مفاخر و از همه مهم‌تر شهرستان شهیدپرور است که دارای صد‌ها شهید و ایثارگر بوده که متاسفانه در برخی نشریات، از پرداخت به موضوع ایثار و شهادت غافل مانده‌اند، از این رو ضمن امانتداری در این حوزه باید در معرفی فرهنگ جامعه خوب عمل کنیم.

امام جمعه شبستر فرهنگ این شهرستان را سالم، دینی، حسینی، ولایی و غیرتمند عنوان کرد و تصریح کرد: این عناوین امانت گذشتگان است که تلاش زیادی را برای کسب آن‌ها کشیده‌اند، از این رو نباید ثمره تلاش گذشتگان را به فراموشی بسپاریم.

وی از مسوولان خواست در برخورد با ارباب رجوع نهایت خود را تلاش کنند تا رضایت مردم جلب شود و از برخورد‌های نامناسب جلوگیری و تذکر‌های لازم داده شود.

 فرماندار شبستر نیز در این نشست اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی تاثیرگذار در توسعه فرهنگ عمومی به‌شمار می‌رود و بی‌شک این شورا با ظرفیت‌شناسی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی می‌تواند نقشی مهم در زمینه رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشد.

حسن مستفید تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ترسیم و اعلام شد، باید در عمل به تمام سرفصل‌ها به‌منظور تحقق درخواست ایشان تلاش شود.

وی، علم و دانش را با اهمیت خواند و افزود: علم و پژوهش در توسعه اقتصادی مولفه مهم به‌شمار می‌رود و باید علم و صنعتی همراه با دانش بنیان داشته باشیم تا به علم و صنعت روز دست یابیم

وی با بیان اینکه در بحث ارتقاء فرهنگ عمومی همه اشخاص حقیقی و حقوقی مسئولیت دارند، اضافه کرد: همه باید بر اساس توان و جایگاه حقوقی که دارند در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی، دین خود را ادا کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر