کد خبر: 975590
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
رئیس اداره وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: برگزاری انتخابات هیأت مدیره و تشکیل دفاتر هیأت مدیره می‌تواند پاسخی باشد در برابر هجمه‌هایی که بر علیه مرکز وکلای قوه قضائیه، مبنی بر عدم استقلال آن مطرح می‌شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: امیر حسین فضلی ضمن اشاره به برگزاری انتخابات هیأت‌مدیره استان تهران اظهار داشت: برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره استان تهران یک اقدام پسندیده است که با تشکیل آن اختیارات مرکز وکلا به هیئت‌مدیره مذکور تفویض می‌شود.

وی افزود: انتخابات هیئت‌مدیره و تشکیل دفاتر هیئت‌مدیره می‌تواند پاسخی باشد در برابر هجمه‌هایی که بر علیه مرکز وکلای قوه قضائیه مبنی بر عدم استقلال آن مطرح می‌شود. این اقدام خود نشانه استقلال وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه در محاکم قضایی است.

مرکز وکلای قوه قضائیه فارغ از امور وکلای تهران می‌شود

رئیس اداره وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: انتخاب هیئت‌مدیره استان تهران با توجه به وسعت بالا و تعداد زیاد وکیل باعث می‌شود که کار‌های روزمره و جاری که مربوط به وکلا است در آن هیئت مدیره انجام شود؛ لذا با تفویض اختیاری که ریاست مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به هیئت‌مدیره استان‌ها می‌دهند، وکلا دیگر برای انجام کار‌های وکالتی به مرکز وکلای قوه قضایئه مراجعه نمی‌کنند و همه برنامه‌ها و کار‌های روزمره وکلا در هیئت مدیره استان‌ها انجام می‌گیرد.

فضلی گفت: در این صورت این مرکز با تفویض اختیار به هیئت مدیره‌ها از انجام کار‌های مربوط به وکلا فارغ می‌شود.

بومی سازی دادیاری ها، رسیدگی‌ها را آسان می‌کند

رئیس اداره وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه ضمن مثبت ارزیابی کردن واگذاری دادیاری‌ها به استان‌ها گفت: واگذاری دادیاری‌ها به استان‌ها یک اقدام قابل تحسین است و با وجود شرایط کاری و بومی که در بعضی استان‌ها به وجود می‌آید. دادیار بومی و استانی که در حال خدمت است با سهولت و تسلط بیشتری به موضوعات خاص آن استان می‌تواند تصمیم گیری کرده و مشکلات پیش آمده را حل و فصل یا به طرح دعوا رسیدگی کنند.

وی گفت: این در حالی است که ممکن است دادیاری که در تهران در حال خدمت است بر موضوعات خاص استان‌ها مسلط نباشد و نتواند به درستی کار خود را انجام دهد.

انتخابات هیئت مدیره‌های تهران در سلامتی کامل برگزار شد

فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت مدیره‌های وکلا و کارشناسان رسمی استان تهران به صورت الکترونیکی گفت: با پیگیری‌هایی که مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه داشت توانستیم حدود ۳۰ صندوق الکترونیکی از وزارت کشور و ستاد انتخابات اخذ کنیم تا در روز انتخابات، وکلا و کارشناسان رسمی استان تهران با یک شیوه مدرن و کاملا سلامت رای دهند.

وی از وزارت کشور، دادگستری کل استان تهران، نیروی انتظامی، آتش نشانی و اورژانس که در برگزاری این انتخابات همکاری داشتند قدردانی کرد.

فضلی گفت: با پایان انتخابات و به دلیل الکترونیکی برگزار شدن آن، در کمترین زمان ممکن شمارش آرا انجام شد و هیئت مدیره‌های منتخب اعلام شد و صورت جلسه آن به صورت شفاف در دسترس عموم قرار گرفت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار