کد خبر: 960786
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
مشاور امنیت ملی کاخ سفید به افشای بخش‌هایی از نامه رئیس‌جمهور سابق آمریکا به رهبر معظم انقلاب پرداخت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در یک مصاحبه اختصاصی با پایگاه «بریت بارت» به افشای بخش‌هایی از نامه باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا به رهبر معظم انقلاب پرداخت.

طبق گفته جان بولتون، اوباما یک سال پیش از امضای برجام در نامه خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران را به رسمت شناخته و اعلام کرده بود که این مسئله توسط یک توافق قابل‌قبول بین ایران و ۱+۵ مورد تایید قرار خواهد گرفت.

اوباما همچنین در نامه خود اذعان کرده بود که به اعتقاد وی، "با ایران باید مانند هر کشور دیگری که معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (NPT) را امضا کرده برخورد شود. "

بولتون در این مصاحبه با بیان اینکه دولت دونالد ترامپ ممکن است معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران را لغو کند، به بیان اختلاف موجود در دیدگاه دولت ترامپ با دولت اوباما نسبت به برنامه هسته‌ای ایران پرداخته است.

وی سپس در توضیح دلیل انعقاد توافق هسته‌ای با ایران و صدور معافیت برای همکاری‌های هسته‌ای با این کشور می‌گوید: "منطق دولت اوباما این بود که ایران حق دارد یک برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد. "
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
0
1
تمام کشورها حق دارند برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشند و این مورد عجیبی نیست. حالا برای جی دولت ترامب مخالف است و بهانه های مختلف میگیرد معلوم نیست و معلوم نیست جرا امریکا و اروبا و هند و باکستان باید برنامه هسته ای داشته باشند و انهم تضمینی در صلح امیز بودن انها نیست و انوقت ایران باید محروم باشد. زورگویی تا جه حد؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
1
این نامه نگاری ها شامل اکثر رییس جمهور هایتان می شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار