کد خبر: 959802
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
بازی کامپیوتری «تابستان سیاه» روزگذشته با حضور فرماندهان ارشد بسیج و نمایندگان رسانه‌های جمعی در ساختمان بسیج اقشار رونمایی شد.
نوید پارسا
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج در این مراسم گفت: بسیج با استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانست وظیفه خود را در فضای مجازی به خوبی انجام دهد. حضور بسیج در فضای مجازی توانسته است توازن قدرت را به سمت جریان انقلاب تغییر دهد. وی با بیان اینکه ما می‌توانیم با تولید صد‌ها دقیقه انیمیشن، بازی‌های کامپیوتری و موبایلی در کنار دیگر ارگان‌های انقلابی قرار گیریم، اظهارداشت: ۲۰تیم حدود دو سال برای این بازی که امروز رونمایی شد، تلاش‌کردند و تمام توان خود را برای تطبیق با واقعیت و جذابیت به کار گرفتند. این نکته مهم است که بازی تابستان سیاه بر پایه اول شخص بنا شده و شخص اصلی بازی به دنبال کنکاش در حوادث ترور‌های سال ۶۰ است.
معین تصریح کرد: مهم‌ترین روایت در این بازی حادثه ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر سال ۱۳۶۰ است.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام رضا مطلبی امام جمعه مسجد ابوذر و یکی از شاهدان حادثه ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب از تهیه‌کنندگان و سازندگان بازی «تابستان سیاه» قدردانی کرد و گفت: تهیه این بازی گامی مؤثر در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و انتقال آن به نسل جوان است. امیدواریم مسیری که شکل گرفته در همین مقطع باقی نماند و ما در ادامه نیز شاهد تولید آثار فاخری از این دست باشیم. وی تأکید کرد: قطعاً تولید چنین آثاری به فهم بیشتر آنچه در دوران انقلاب افتاده برای نسل‌های جدید کمک شایانی می‌کند و تاریخ را با زبان نوجوانان به آن‌ها ارائه می‌دهد.
بازی رایانه‌ای «تابستان سیاه» روایت مستندی از وقایع سال ۱۳۶۰ است. این بازی رایانه‌ای به موضوعاتی شامل ترور‌های گروهک منافقین، شهدای هفتم تیر و همچنین ترور نافرجام مقام معظم رهبری در سال ۶۰ می‌پردازد. این بازی دارای ۳۰ شخصیت است و برای گروه سنی ۱۰ سال به بالا تولیدشده و مدت زمان بازی کامل آن حدود چهار ساعت است. «تابستان سیاه» یک قسمت از مجموعه سه قسمتی با عنوان سایه روشن است و قسمت‌های دوم و سوم آن نیز در دست تولید است. بنابر این گزارش تولید بازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی یک نیاز جدی برای کشور است. به ویژه اینکه این بازی‌ها با سنین سرنوشت‌ساز کودک و نوجوان سروکار دارد و از همین رو طی یک دهه اخیر رویکرد‌هایی برای تولید و ساخت بازی‌های بومی و ملی آغاز شده است که امید می‌رود تا رسیدن به جایگاه مطلوب این روند به طور جدی‌تر ادامه داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار