کد خبر: 959366
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
باز هم فریب از طریق فضای مجازی و سایت دیوار! این پرونده شکایت مربوط به شرکت کیمیاخودرو است که تعدادی از متهمان آن فراری و دو نفر نیز دستگیر شدند و تعدادی دیگر برای بار دوم مقابل قاضی صلواتی قرار گرفتند. هزار و ۱۷۰ شاکی که از ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان به حساب این شرکت ریختند تا در مهلت مقررشده که عمدتاً یک ماهه بوده خودرو تحویل بگیرند، اما نه تنها خبری از تحویل خودرو نبود بلکه اعتراضات با دشنام، درگیری و برخورد با افراد قلچماق حاضر در شرکت مواجه می‌شده است.
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: شاکیان اصل پول خود را با ضرر و زیان حاصل شده در این یک‌سال می‌خواهند، اما طبق گفته قاضی، در حساب متهمان یک میلیارد بیشتر باقی نمانده و مشخص نیست پول‌ها کجا رفته است! این سؤالی بود که قاضی از متهم ردیف اول پرسید: «آقای فتاحی‌نیا پول مردم کجاست؟! پول مردم را برگردان!» این در حالی است که به حاشیه‌زدن‌های متهم ردیف اول این پرونده تمامی نداشت و به قول قاضی به جای دفاع، به ادامه دروغ‌های خود پرداخت!
در ادامه رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی در شعب ویژه دادگاه، جلسه رسیدگی به پرونده متهمان کیمیاخودرو با هزار و ۱۷۰ شاکی مقابل میز قاضی صلواتی قرار گرفت. تعدادی از این شکات در دادگاه دیروز به بیان برخی موارد پرداختند و اعتراضات به حدی رسید که قاضی مجبور به تذکر شد.
شکات مختلفی که از ۳۰۰ هزار تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان پول خود را به حساب‌های مختلف این شرکت واریز کردند، اما خبری از تحویل خودرو نشد. اکثر این افراد باز هم فریب تبلیغات در فضای مجازی را خوردند و بخشی از آن‌ها آگهی تبلیغ را از سایت دیوار مشاهده کردند و پس از این با مراجعه به شرکت با برخورد مؤدبانه و مسالمت‌آمیز فروشندگان مواجه شدند. این در حالی است که بعد از گذشت یک ماه با مراجعه به شرکت نه تنها پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردندبلکه با برخورد افراد قلچماق مواجه شدند. یکی از شکات تعریف می‌کرد که حتی در برخورد با وی، از چند پله به پایین پرتاب شده، اما بازهم به دلیل بازپس‌گیری پول خود یا تحویل خودرو سکوت می‌کرده است.
برخی عصبانی بودند، برخی دیگر فریاد می‌زدند، برخی گریه می‌کردند و برخی دیگر نفرین می‌کردند. خانمی که همسر شهید بود رو به متهمان گفت: من بی‌سرپرستم، بچه‌های من یتیم هستند و می‌خواستم با اسنپ کار کنم! پول بچه یتیم‌های مرا برگردانید.
دیگری می‌گفت: همه زندگی و هست و نیستم را برای خرید ماشین دادم تا با آن کار کنم، بیشتر از چندماهه گوشت نخوردم! چرا پول ما را بر نمی‌گردانید!
همه شکات در پاسخ به سؤال قاضی خواستار اصل پول بودند و اشد مجازات را برای متهمان خواستار می‌شدند و حتی در اعتراض به آزادی برخی از این افراد با قرار وثیقه خطاب به قاضی گفتند، چرا این افراد باید آزاد باشند در حالی که پول مردم را به راحتی خوردند.
یکی از متهمان درباره نحوه فعالیت این شرکت‌ها از بانک مرکزی توضیحاتی را درخواست کرد. نماینده بانک در جواب گفت که این شرکت لیزینگ ثبت نشده و عملیات آن‌ها در این راستا غیر قانونی بوده است.
بالاخره نوبت به متهم ردیف اول رسید تا از خود دفاع کند، اما دفاعیات وی توسط قاضی صلواتی به حاشیه تعبیر شد. وی درباره باقیمانده پول‌ها توضیحی ارائه نکرد و دائماً درصدد بود تا بگوید این تعداد شکات وجود ندارند. موضوعی که باعث شد قاضی صلواتی بگوید: اگر سالن بزرگ‌تر فراهم کنیم تا همه هزار و ۱۷۰ نفر یک جا جمع شوند باور می‌کنی که ما کسی را به زور نیاوردیم و همه این‌ها پول خود را می‌خواهند.
امتناع متهم از توضیح درباره پول‌های اخذ شده از مردم باعث شد تا قاضی به وی بگوید: پول‌ها را به خواهر و همسرش داده تا به دوبی برای سرمایه‌گذاری ببرند، که البته همسرش هم نبوده، قرار بوده که ازدواج کنند!
هرچند که قاضی صلواتی بار‌ها و بار‌ها به وی تذکر داد، صادقانه صحبت کند، اما متهم هیچ دستاویزی برای دفاع نداشت تا جایی که بیان داشت: اصلاً چرا باید خودروی جک را برای کار در اسنپ استفاده کنند! موضوعی که خنده و عصبانیت شکات را به دنبال داشت و باعث شد، قاضی به وی بگوید: به شما چه ارتباطی دارد که چگونه از خودروی خود استفاده کنند.
دادگاه کیمیا خودرو با حضور شکات و برخی متهمان حاضر در این پرونده همچنان در حال بررسی است و طبق آنچه قاضی به متهم ردیف اول گفت: تا پایان برگزاری جلسات برای بازگرداندن پول مردم فرصت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار