کد خبر: 959063
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
اظهارات مهم ارزی همتی:
رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به انتشار اخباری در خصوص تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: فعلا ارز ۴۲۰۰ برای واردات کالا‌های اساسی برقرار است و نشنیده‌ام که حذف آن در دستور کار باشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: عبدالناصر همتی در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی توضیحاتی رد خصوص امادگی ایران برای همکاری در اینستکس و همچنین رویه ارزی کشور داد. 

پیش از این اخباری در خصوص تصمیم گیری سران قوا برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شده بود، اما این خبر مبنایی در بر نداشت.

در حال حاضر شمارش معکوس برای راه اندازی بازا متشکل ارزی مطرح شده است و از این رو برخی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا نیمایی به عنوان کارکرد ویژه بازار متشکل یاد می‌کردند. با این حال همتی درباره ادعای برگزاری جلسه‌ای در روز پنجشنبه برای تصمیم گیری درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: چنین بحثی را نداشته‌ایم و نمی‌دانیم که چه کسی چنین بحثی را مطرح کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ارز واردات برخی کالا‌ها همچنان ۴،۲۰۰ تومان است که همچنان برای آن‌ها گشایش اعتبار انجام می‌شود و اتفاق خاصی هنوز رخ نداده و بحثی هم نشده است، اما کارشناسان نظر خود را مطرح می‌کنند. دولت هر زمان که تصمیم بگیرد اعلام می‌کنیم. همتی درباره پیش بینی نرخ دلار افزود: برای مدیریت نرخ ارز برنامه ریزی می‌کنیم، اما پیش بینی نداریم.

سامانه نیما حذف نمی‌شود

رئیس کل بانک مرکزی درباره ادعای اعضای اتاق بازرگانی درباره حذف سامانه نیما، گفت: سامانه نیما حذف نمی‌شود، اما نرخ آن به قیمت بازار آزاد نزدیک شده است. همتی با بیان اینکه نمی‌دانم که چرا مرتب این موضوع را مطرح می‌کنند، اضافه کرد: اکنون نرخ حواله نیما با نرخ حواله بازار آزاد تفاوتی ندارد. وی خاطر نشان کرد: دلیل اینکه در روز‌های اخیر ارز زیادی در سامانه نیما عرضه می‌شود این است که عرضه حواله‌های ارزی در سامانه نیما برای صادرکنندگان مطلوب‌تر است.

وی درباره راه اندازی بازار متشکل ارزی نیز گفت: بازار متشکل ارزی جزو بازار‌های مهم و حساس است که حداقل‌هایی را برای شروع کار آن تعیین کرده‌ام که در حال آماده سازی است.

همتی با بیان اینکه این بازار حتماً در واقعی کردن نرخ ارز تأثیر مثبتی خواهد داشت، افزود: برای راه اندازی این بازار، برخی اقدامات باید انجام شود، در حال ثبت نام از صرافی‌ها هستیم و مسائل مربوط به برقراری ارتباط سیستم‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بانک‌ها با این شبکه در حال انجام است که در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

اروپا باید از ایران نفت بخرد یا خط اعتباری برقرار کند

رئیس کل بانک مرکزی درباره آغاز به کار اینستکس و این ادعا که برای راه اندازی آن در ایران، آمادگی لازم وجود ندارد، گفت: واقعیت کاملاً خلاف این ادعاست، نهاد منتناظر اینستکس در ایران تحت عنوان ساتما تشکیل شده که دارای ساختار و مدیرعامل است. ایران آمادگی کافی برای فعالیت آن را دارد.

همتی تصریح کرد: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر اتحادیه اروپا تمایل دارد این سامانه کار کند یا باید نفت ایران را خریداری کند یا اینکه باید خط اعتباری برقراری شود، اینستکس که «خشک خالی» نمی‌تواند کار کند. وی اظهار داشت: اگر ما بخواهیم کالا وارد کنیم یا باید خط اعتباری برقرار کنند یا اینکه از ما نفت بخرند تا با پول آن بتوانیم مبادله کنیم. رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما آمادگی کافی داریم و منتظر اقدام اروپا هستیم. همتی در پاسخ به این سوال که پس از ضرب الاجل ایران، آیا پیشرفتی رخ داده است؟ گفت: فعلاً خیر.

منابع قرض الحسنه بانک‌ها کاهش نیافته است

رئیس کل بانک مرکزی درباره کاهش منابع قرض الحسنه بانک‌ها نیز گفت: این منابع کم نشده بلکه مصرف آن زیاد شده است. همتی افزود: اکنون مبلغ وام ازدواج بالا رفته است، پنج هزار میلیارد تومان نیز به سیل زدگان تسهیلات پرداخت می‌شود و برای مشاغل مربوط به کمیته امداد تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه حجم و میزان پرداخت تسهیلات افزایش یافته است، اظهار داشت: حتی به بانک‌ها ابلاغ شده است که از برخی منابع جاری خود برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه استفاده شود.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: امیدواریم مردم سپرده‌های قرض الحسنه بیشتری داشته باشند و بانک‌ها نیز بتوانند تسهیلات بیشتری در اختیار مردم قرار دهند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
جناب همتی یکبار هم حرف راست بزن کدام دلار 4200 تومانی نصیب مردم شده است و روی جه کالایی نام ببر تا بهت بگم که گرانی ها بر مبنای دلار 9000 تومان شروع و تا دلار 16000 تومان نوسان دارد
kmp
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
نمايندگان محترم بايد قبل از حيف و ميل يارانه ارزي توسط دولت و تخصيص به وارد كنندگان و كارخانه داران وقبل از بروز اشتباهات ديگر ، خواهان پرداخت نقدي و تقسيم يارانه نقدي به هر تك تك ايرانيان باشند و نگذارند دولت با روش بسيار نادرست كوپني مجددا اشتباه و خطايي غير قابل جبران ديگر را مرتكب شده و مردم را مجددا علاف صفها و دردسرهاي ناتمام كوپني كنند حداقل ايراد طرح كوپني محدوديت زماني براي دريافت كالاست كه خيلي ها با آن مشكل خواهند داشت محدوديت ديگر محدوديت در مكانهاي توزيع است كه خيلي ها بالاخص زنان سرپرست خانوار را به دردسر خواهد انداخت! ضمنا در طرح بازگشت كوپن ، هر ايراني مجبور به دريافت كالايي خاص است و اگر آن كالا را نخواهد يا بايد كالا يا كوپن را بفروشد كه در اينصورت متضرر مي شود و حق اش ضايع مي شود مشكلات و هزينه ها ماهيانه و تخلفات هم خود قصه ديگريست! آيا بهتر نيست مجلسيان محترم از همين حالا جلوي اقدام بسيار اشتباه و بسيار خطاي دولت را قبل از تصميم گيري بگيرندو يارانه نقدي هركس به حسابش واريز شود؟! شايد كسي مصرفش پايين بود آنوقت با صرفه جويي ميتواند سهم و حق خود را در جاي ديگري هزينه كند. والسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
اگر حذف ارز4200 توماني و تبديل آن به يارانه نقدي يك مخالف داشته باشد آن مخالف گروه روحاني و اصلاح طلبان هستند چرا كه يارانه نقدي براي اولين بار در دولت موسوم به انقلابي اجرا شد و اصلاح طلبان از آن انتقاد كردند حالا نميخواهند به درست بودن آن طرح اذعان كنند و مخالفت ميكنند!
ضمنا آنكسي كه يارانه ارزي را به واردات آيفون اختصاص داد من نبودم بلكه دولت اعتدال بود
كه يارانه ارزي را به جاي بيماران به واردات آيفون دادند تا به ترامپ چاپلوسي كنند و در داخل هم وضعيت قشر مرفه را بهتر كنند چرا كه وضعيت قشر ضعيف جامعه هيچ اهميتي براي برخي ندارد!
حالا هم آنها كه مدعي مردمداري و معيشت و حل مسائل اقتصادي هستند! و خواهان رفراندوم براي اف اي تي اف به هدف بهبود معيشت هستند!!!! دم خروسشان بيرون زده و بزرگترين و مهمترين و تاثير گذار ترين تصميم بر زندگي و معيشت ايرانيان را در سكوت كامل خبري و در خفاء انجام مي دهند كه دم خروس صداقتشون زده بيرون
شماها كه دغدغه معيشت مردم را داشتيد ، چرا پرداخت نقدي يارانه را به راي نميگذاريد و مدام درخواست راي گيري براي اف اي تي اف به هدف بهبود معيشت را داريد؟! اين بود صداقت شما؟! مردم را چي فرض كرديد؟!!
حالا كه صداقت شما در اين آزمون اثبات و مشخص شد بياييد و در مورد يارانه مردم كه تاثيرگذارترين و مهمترين تصميم براي آِنده اقتصاد ايران است علنا و با نظر مردم و در صورت امكان حتي با راي گيري تصميم بگيريد
اينطور نشود كه روزنامه ايران در مقاله اي بنويسد راي مردم به روحاني راي به حذف يارانه نقدي بوده است
خدا خودش شاهد است من به روحاني راي داده ام اگر هدفم حذف يارانه نقدي بوده باشد پس اشتباه كرده ام راي داده ام
خواهشمندم به فريب مردم و به حرفها و اعمال متناقض پايان دهيد
مردم خواهان يارانه نقدي هستند
دولت روحاني لطفا درست تصميم بگيرد و از خفاءكاري و پنهانكاري و عدم اعمال نظر مردم خودداري كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
دولت محترم لطفا از هرگونه خفاء كاري و پنهانكاري در خصوص بزرگترين مساله اقتصادي مردم ايران خودداري كند
بنابر اعلام سايتها فردا پنج شنبه بزرگترين تصميم اقتصادي ملت ايران در خصوص معيشت و اقتصاد در سكوت خبري گرفته مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
خبرگزاري محترم لطفا فوري و سريعا و هرچه سريعتر از سريع كاري كنيد!!!!!
فردا پنج شنبه دولت مهمترين و بزرگترين تصميم درباره بزرگترين مساله اقتصادي ملت ايران را در سكوت مطلق خبري و بي خبري مردم خواهد گرفت!
دولتي كه خواهان رفراندوم براي اف اي تي اف براي بهبود اقتصادي است !!!!!! بزرگترين مساله و تصميم اقتصادي نابجا و ناموجه را در سكوت خبري و آنهم بدون نظرسنجي از مردم مي گيرد !
آنهم تعيين تكليف درباره يارانه ارزي 4200 توماني است
كه انواع پيشنهادات غير واقع بينانه و عجيب را مطرح كرده اند!
حالا سايتهاي همسو با دولت در يك متن و مقاله انحرافي ذهن مردم را منحرف ميكنند
عنوان تيترشان اين است: آقاي روحاني لااقل در اين مورد به عقب برگرديد!
و متن مربوط به تعيين تكليف يارانه ارزي است كه در صورتيكه به يارانه نقدي تبديل شود بهترين گزينه ممكن خواهد بود در حاليكه سايت نزديك به دولت طي يك مقاله انحرافي از كوپني شدن كالاها كه خواست دولت روحاني است و دردسر و معضلات بسياري براي مردم دارد حمايت كرده است انگار كه دولت ميخواسته يارانه نقدي بده اما عصر ايران خواسته دولت برگردد! اما حقيقت اين است كه دولت روحاني و عصرايران هر دو يك هدف را دارند آنهم ضديت با يارانه نقدي است
دولت اعتدال زماني گفته يارانه نقدي اشتباه و تورم زاست خودش هم باورش شده اما هدفشون فقط و فقط انتخاباتيه و چون اولين يارانه نقدي را دولت احمدي نژاد داده و اينها آن دستاورد بزرگ اقتصادي را تخريب كرده اند حالا خودشون هم نميخوان از انتقاد نابجاي ديروزشان پيروي كنند و يارانه بدهند
خلاصه:
مردم را در اين بازي كه دولت ضد يارانه نقدي روحاني و سايتهاي اصلاح طلب شروع كرده اند تنها نگذاريد
اينها ميخواهند مردم را با كوپني كردن كه ايرادات بزرگي مثل محدوديت زماني و محدوديت مكاني و انتخاب اجباري كالاها توسط دولت و مشكلات نوبتي و صف بندي ها و توزيع هست ، قانع كنند اما اين طرح ظلم بزرگي در حق ملت است چونكه هم ملت علاف خواهند شد هم اجناس بي كيفيت را به زور تحويل خواهند گرفت ساعتها در نوبت خواهند ايستاد ضمنا شايد كسي نخواد اين كالاها را مصرف كنه چرا الزاما بايد مجبور بشه اين كالاهاي كوپني را بگيره و نصف قيمت بفروشه
خواهشمندم هرچه سريعتر اقدام عاجلانه كنيد و جلوي اين اقدام بسيار اشتباه دولت و سايتهاي خبري همسو با دولت را كه ظلم در حق مردم است را بگيريد
درد و ناراحتي اينها از اين است كه يك زماني به اشتباه و براي ضديت با دولت انقلابي وقت احمدي نژاد يك حرف نابجايي گفته اند كه يارانه اشتباه است حالا هم نميخواهند گردن به حقيقت يارانه نقدي بدهند
به هر ظلمي راضي هستند اما به حقيقت يارانه نقدي خير
متاسفام.
با تشكر و دعاي سلامتي رهبري
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
ایشان بگویند ارز 4200 تومانی در کجا برای مردم هزینه شده که حالا میخواهد انرا نگه دارد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار