کد خبر: 958996
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
سرلشکر سلامی:
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پشت سر منطق مذاکره، جنگ و تخلیه شدن از قدرت و تسلیم نهفته است، گفت: ما به پیروزی نزدیک هستیم و تنها راه حل ما مقاومت است که بر مصلحت ملی و انقلابی ما منطبق است.
سرویس سیاسی جوان‌آنلاین: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین ملی استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: شاید هیچکس مثل شهید چمران نسبت به شخصیت خود بصیر نبود و هرگز جاذبه و شکوه تمدن غرب او را مرعوب نکرد و علمش مانع جنگش نشد و از دانشگاه به میدان جهاد هجرت کرد.

وی افزود: انسانیت به صورت کامل در شخصیت شهید چمران تجلی پیدا کرد و در کنار لطافت و مهربانی که مظهری از عاطفه بود، همچون کوهی از حدید در مقابل کفار می‌ایستاد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ترکیبی از علم، هنر و اندیشه از شهید چمران انسانی جاودان برای جامعه ساخته بود، خاطرنشان کرد: بذر‌هایی که او در تفکر جوانان و کودکان لبنان کاشت امروز شجره طیبه‌ای به نام حزب الله شده که در جهان اسلام می‌درخشد.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: ملت‌ها برای رشد یافتن، ملت‌ها نیاز به منابع تولید هویت پایدار دارند، البته عواملی، چون اقتصاد، جمعیت، قدرت دفاعی و وسعت جغرافیایی نیز مهم هستند، اما هیچ عاملی مانند منبع تولید هویت بعنوان قدرت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دوران رژیم پهلوی کشور در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دفاع وابسته به کشور‌های بیگانه بود، گفت: در آن زمان ایران به نوعی یک ایالت از یک قدرت دیگر بود و اجازه و امکان انجام رسالت خود را نداشت، اما همین که ولایت و رهبری بر کشور حاکم شد، منابع قدرت ملی این کشور جوشان و بی پایان شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده در خصوص نقاط ضعف آمریکا، اعلام می‌کنند که بزرگترین ضعف در آمریکا فقدان رهبری فردی روحانی است، شما ببینید رهبری کشوری با این همه ادعا فردی است مانند ترامپ که فاقد عقل و تدبیر لازم است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر این موضوع که شاخص‌های ظاهری تعیین کننده قدرت کشور نیست، تصریح کرد: معنویت، هویت و رهبری منابع قدرت کشور‌ها هستند. ما از میدان جنگ می‌آییم و آرایش جنگی دشمن را می‌بینیم؛ بنابرین درک ما از شاخص‌های ظاهری قدرت عینی است و می‌دانیم کدام قدرت با گذشت زمان فرسوده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین ملی استاد تراز انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اساتید بسیجی به عنوان سازندگان اصلی ایمان، فضیلت و علم جوانان هستند و در واقع سازندگان اصلی سازه‌های قدرت انقلاب‌اند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به خاطرات مشترک خود با شهید طهرانی مقدم، گفت: ۱۲ سال پیش با شهید طهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناو‌های هواپیمابر آمریکا در منطقه بودیم و می‌بایست موشک‌های بالستیک این کار را می‌کردند، زیرا موشک‌های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب پذیری داشتند، اما موشک‌های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می‌کنند و هدف قرار دادن آن‌ها با موشک‌های ضد موشک کار دشواری است، اما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت صددرصد هدف قرار دهد، در ۱۵ سال پیش دستیابی به این فناوری یک آرزو بود.

سرلشکر سلامی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می‌یافتیم می‌توانستیم ناو‌ها را هدف قرار دهیم، آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خورد، اما این شهید بزرگ ناامید نشد تا یک روز ما صفحه‌ای را در ابعاد دو سوم یک ناو را در دریا قرار دادیم تا موشک دقیقا به هدف اصابت کرد و آن روز توانستیم توازن قدرت را تغییر بدهیم. این تاثیر علم و تفکر با روحیه جهادی است. امروز موشک‌های نقطه زن که هدف‌های متحرک را می‌زنند بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ما می‌خواهیم در گام دوم انقلاب اسلامی در مرجعیت علمی عالم بایستیم به شرط اینکه ما بخواهیم. ما برای عبور از چالش‌های سخت در مقابل هیچ بن بستی زانو نزده‌ایم. از آن روز جنگ با ما بر سر الگو شدن آغاز شد و اصل تقابل با ما بر این بود که ایران نباید به یک نظام ولایی قدرتمند تبدیل شود و ما هم ایستاده بودیم تا به جهان ثابت کنیم که با الگوی حکومت اسلامی می‌توان قدرتمند شد و آسیب هم ندید.

وی ادامه داد: دشمن تمام عناصر قدرت خود را علیه ما در حد اشباع تهدید به کار گرفت، اما ما قدرتمند‌تر شدیم، چون منبع قدرت ما به گونه‌ای بود که پایان نمی‌یافت. تمام آرزوی دشمن خلع سلاح بخشی از توان دفاعی ما است. ما امروز در گام دوم در جای خوبی ایستاده‌ایم. ما دیگر در چهل سال قبل نیستیم و دشمنان ما هم به اندازه کافی شکست خورده و رو به زوال هستند زیر ا. آمریکا در فلسفه سیاسی خود شکست خورده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه فلسفه سیاسی آمریکا بر مبنای غارت ملت‌ها است، عنوان کرد: به همین دلیل آن‌ها در فلسفه سیاسی خود شکست خورده‌اند و این فلسفه دشمن آفرین است. امروز آمریکا قادر نیست به انتخاب‌های سیاسی درست دست بزند. ساز و کار تبدیل قدرت نظامی به قدرت سیاسی از کار افتاده است و این یعنی یک برآیند منفی از قدرت و این عامل اصلی شکست آمریکا است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز قلب سیاست در عراق از منطق انقلاب اسلامی تاثیر می‌پذیرد. هیچ سازگاری بین منابع قدرت آمریکایی‌ها و میدان عمل وجود ندارد. ما خشکیده شدن آمریکا در جهان اسلام را می‌بینیم. آن‌ها نتواستند با سختی‌ها ملت ایران را تسلیم کنند، زیرا ملت ایران به فراخوان‌های آنان پاسخ نداد.

وی با بیان اینکه ما در منطق سیاسی پیروزیم، عنوان کرد: منطق ما آفرینش گر قدرت است، زیرا با فطرت ملت‌ها سازگار است. باید برای شکستن قدرت‌های بزرگ، قدرتی بزرگ ایجاد کرد و ما برای نفوذ اعتقادی دارای منطق هستیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: امروز مقاومت راهکار و منطق ما است و دشمن می‌خواهد در مذاکره ما را تسلیم کند. ما تا زمانی‌که از نفت و دشمنان‌مان مستقل نشویم موفق نمی‌شویم. ما اثر تحریم‌ها با مقاومت از بین می‌بریم. وقتی از مقاومت روی می‌آورید این نشان عقب نشینی است و هنگامی که دشمن چنین وضعیتی را در ما ببیند تحریم‌ها را تشدید می‌کند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما دشمنانمان را در رفتار و تفکر می‌شناسیم و مدل رفتار آن‌ها را آزموده‌ایم، خاطرنشان کرد: مذاکره آن‌ها برای این است که ما قدرت بازدارندگی مان را از دست بدهیم آن‌ها ما را می‌زنند. امروز ما گزینه عملیات نظامی دشمن را خنثی کرده‌ایم و دشمن تنها منطق قدرت را می‌شناسد. دیپلماسی بدون قدرت شناخته شده نیست و ما وقتی قدرتمندیم امن هستیم.

وی گفت: ایستادگی ما بر اساس منطق است، چراکه پشت سر منطق مذاکره، جنگ و تخلیه شدن از قدرت و تسلیم نهفته است. ما به پیروزی نزدیک هستیم و تنها راه حل ما مقاومت است که بر مصلحت ملی و انقلابی ما منطبق است.

سرلشکر سلامی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما سست و خسته شده‌اند و از درون در حال پوک شدن هستند و دیگر عصر آمریکا پایان یافته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار