کد خبر: 957942
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
ظریف:
وزیر خارجه آلمان گفت: موضع ما سه کشور اروپایی این است که از برجام حمایت می‌کنیم و خواهان این هستم که به تعهداتمان ادامه می‌دهیم و البته معجزه نمی‌توانیم کنیم و در تلاشیم تا اینستکس را در چارچوب سه کشور اروپایی و حتی فراتر از این سه کشور انجام دهیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در کنفرانس مشترک خبری با محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دیدارش با وی گفت: بسیار تشکر می‌کنم از استقبال دوستانه و همچنین ما درباره موضوعات زیادی در اینجا صحبت کردیم.

وی افزود: ما در منطقه‌ای‌که هستیم شرایط حساس و جدی داریم و در سفری که به بغداد، ابوظبی و امان داشتیم هیچکس خواهان افزایش تنش‌ها در منطقه نیست.

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: امروز البته صحبت‌های فشرده‌ای درباره برجام و نحوه ادامه آن داشتیم. موضع ما سه کشور اروپایی این است که از برجام حمایت می‌کنیم و خواهان این هستم که به تعهداتمان ادامه می‌دهیم و البته معجزه نمی‌توانیم کنیم و در تلاشیم تا اینستکس را در چارچوب سه کشور اروپایی و حتی فراتر از این سه کشور انجام دهیم.

ماس گفت: همچنین در خصوص موضوعات منطقه‌ای مانند سوریه و یمن صحبت کردیم. برای آلمان مهم است که از تلاش‌های سازمان ملل در این چارچوب حمایت می‌کنیم و معتقدیم این موضوعات راه‌حل سیاسی دارد نه نظامی. با ایران در این زمینه‌ها گفتگو می‌کنیم، چون ایران دارای نفوذ زیادی در منطقه است.

وی همچنین در خصوص روابط برلین و تل‌آویو نیز گفت: دوستی نزدیک بین آلمان و اسرائیل وجود دارد و اینکه بنده الان در تهران هستم اصل دوستی بین آلمان و اسرائیل را تغییر نمی‌دهد.

ظریف: مشکل خاورمیانه سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی است

ظریف هم در این نشست گفت: مشکل خاورمیانه مشکل سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌حد و مرز آمریکا از این سیاست‌هاست. بر خلاف همه قواعد حقوق بین‌الملل اشغال قدس شریف و بلندی‌های جولان توسط آمریکا به رسمیت شناخته شده و سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به دست فراموشی سپرده شده است. مشکل منطقه ما این است تا آمریکا تلاش کرده تا با یک جنایت جدید به نام معامله قرن حقوق مردم فلسطین را زیرپا بگذارد، این‌هاست که منطقه ما را دچار مشکل کرده است.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: شما باید سوال بکنید از رژیمی که دارای سلاح هسته‌ای که چطور نتانیاهو در کنار نیروگاه دیمونا که محل ساخت سلاح هسته‌ای است می‌ایستد و می‌گوید ایران باید نابود شود؟ البته هیچکس نمی‌تواند علیه مردم ما اقدامی کند مگر اینکه پاسخ قاطعی بشنود. ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده‌ایم و نخواهیم بود. اما کسی با ما جنگ را شروع کند پایان دهنده‌اش آن کشور نخواهد بود.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
1
انچه تا حالا انجام دادید چی بوده که ادعامیکنی به تعهداتمان ادامه میدیم ؟!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار