کد خبر: 956837
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
ایران تنها در لیگ جهانی ۲۰۱۴ توانست به مرحله نهایی صعود کند
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ از راه رسید تا شاگردان کولاکوویچ دوباره به صدر خبر‌ها برگردند. آن‌ها بامداد یکشنبه به چین رفتند تا از جمعه رقابتشان را در جیانگمن در هفته اول لیگ ملت‌ها آغاز کنند؛ رقابت‌هایی که در چند دوره اخیر با فراز و نشیب زیادی برای تیم کشورمان به پایان رسیده
سرویس ورزش جوان آنلاین: لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ از راه رسید تا شاگردان کولاکوویچ دوباره به صدر خبر‌ها برگردند. آن‌ها بامداد یکشنبه به چین رفتند تا از جمعه رقابتشان را در جیانگمن در هفته اول لیگ ملت‌ها آغاز کنند؛ رقابت‌هایی که در چند دوره اخیر با فراز و نشیب زیادی برای تیم کشورمان به پایان رسیده، اما این بار هواداران والیبال امیدوارند لیگ ملت‌ها برای والیبالیست‌های ایرانی با روز‌های خوب بیشتری نسبت به دوره‌های قبل همراه باشد؛ مانند صعود به مرحله نهایی که تا امروز والیبال ایران تنها یک بار آن را تجربه کرده است، آن هم با کواچ در لیگ جهانی ۲۰۱۴.

هفتمین حضور

لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ هفتمین دوره حضور متوالی ایران در بالاترین سطح والیبال دنیاست؛ در لیگ جهانی سابق و لیگ ملت‌های جدید؛ مسابقاتی که حضور در آن تا یک دهه پیش یک رؤیای بزرگ و شاید دست‌نیافتنی برای والیبال ایران بود. حضور ولاسکو، اما این رؤیا را تبدیل به واقعیت کرد تا امروز والیبالیست‌های کشورمان هفتمین حضورشان را در این مسابقات پشت سر بگذارند و برای سومین سال متوالی با کولاکوویچ آماده حضور در این رقابت‌ها شوند. در حالی کولاکوویچ، تیمش را برای حضور در فصل جدید لیگ ملت‌ها آغاز می‌کند که در سال گذشته تیم کشورمان نتوانست نتایج درخشانی بگیرد و با ۷ برد، ۸ باخت و کسب تنها ۲۱ امتیاز از صعود به مرحله نهایی بازماند و در رده دهم جدول ۱۶ تیمی لیگ ملت‌ها قرار گرفت. پنج سال پیش آخرین باری بود که تیم کشورمان به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود کرد؛ لیگ جهانی ۲۰۱۴. تیم ایران با هدایت کواچ توانست در دومین حضورش در این رقابت‌ها به جمع شش تیم پایانی صعود کند؛ نتیجه‌ای که در چهار دوره بعدی حضور ایران در لیگ جهانی تکرار نشد تا سال ۲۰۱۴ تنها دوره‌ای باشد که تا امروز والیبال ایران توانسته به مرحله نهایی صعود کند.

سورپرایز کولاکوویچ

حالا در آغاز فصل تازه لیگ ملت‌ها، شمارش معکوس برای آغاز کار والیبالیست‌های کشورمان در این رقابت‌ها آغاز شده است. آمادگی بالای ملی‌پوشان به‌خصوص بازیکنانی که از لیگ ایران به اردوی تیم ملی والیبال اضافه شده‌اند، سبب شده تا کولاکوویچ نگاه خوش‌بینانه‌ای به فصل جدید لیگ ملت‌ها داشته باشد. او در جریان اولین تمرینات تیم ملی والیبال برای حضور در لیگ ملت‌ها خوشحالی‌اش را از این آمادگی بالا نتوانسته بود انکار کند و در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد که با این سطح آمادگی و انگیزه، او به لژیونر‌هایی که قرار است در ادامه تمرینات به تیم ملی اضافه شوند، هشدار داده که کار سختی پیش رو خواهند داشت. با این حال نداشتن بازی تدارکاتی یکی از دغدغه‌های کولاکوویچ برای حضور در لیگ ملت‌ها بود؛ مسئله‌ای که البته به گفته سرمربی مونته‌نگرویی چندان خللی در برنامه‌هایش ایجاد نکرده و آن‌ها از اولین مسابقاتشان در لیگ ملت‌ها، به عنوان بازی تدارکاتی استفاده خواهند کرد تا بازیکنان در شرایط مسابقه هم قرار بگیرند و هرچه جلوتر می‌روند بتوانند با شرایط بهتری مسابقات را پیش ببرند.

تیمی جوان شده و پرلژیونر

در حالی تیم کشورمان آماده حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ می‌شود که مانند دو سال اخیر کولاکوویچ سعی دارد به بازیکنان جوان فرصت حضور بدهد. مانند دو سال گذشته در ترکیب والیبال برای لیگ ملت‌ها چهره‌هایی دیده می‌شوند که برای اولین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کنند؛ علی‌اصغر مجرد، پوریا یلی و محمدرضا مؤذن از جمله بازیکنانی هستند که توانسته‌اند اعتماد کولا را جذب کنند و به ترکیب تیم بزرگسالان اضافه شوند. استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی سبب شده تا تیم کشورمان با میانگین سنی ۲۵ سال در رده سوم جوان‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ ملت‌ها قرار بگیرد؛ مسئله‌ای که با توجه به نگرانی‌ها درباره پا به سن گذاشتن نسل طلایی والیبال می‌تواند دغدغه پشتوانه‌سازی را برای آینده والیبال کمتر کند. علاوه‌براین، افزایش حضور بازیکنان لژیونر در ترکیب تیم ملی والیبال نیز از دیگر نقاط بارز تیم کشورمان نسبت به سال گذشته است؛ پوئنی که به گفته کولاکوویچ با بالا بردن وزن تجربه تیم می‌تواند در رقابت‌های بزرگی مانند لیگ ملت‌ها و سایر رقابت‌های جهانی و انتخابی المپیک برای والیبال ایران کارساز باشد. افزایش لژیونر‌های والیبال برای دوره جدید لیگ ملت‌ها به شش ملی‌پوش در حالی است که تیم ملی والیبال در دوره گذشته تنها دو لژیونر داشت.

۵ هفته سخت

در لیگ ملت‌های امسال خبری از سفر‌های متوالی و قاره‌گردی نیست و تیم کشورمان در پنج هفته در چین، ژاپن، ایران و بلغارستان به مصاف حریفانش خواهد رفت؛ مسئله‌ای که سبب می‌شود تا مانند دوره قبل، دیگر کولاکوویچ یک تیم خسته بدون ریکاوری مناسب روی دستش نباشد. با این حال تیم کشورمان کار چندان راحتی پیش رو نخواهد داشت. ملی‌پوشان والیبال ایران کار خود را امسال از ۱۰ خرداد در چین و قرارگرفتن در مقابل ایتالیا نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ آغاز می‌کنند و در دو روز بعد به مصاف چین و آلمان می‌روند. این سومین بار است که در آغاز این مسابقات ایران به مصاف ایتالیا می‌رود. ایران در هر شش دوره حضور قبلی خود در این تورنمنت بازی اول را واگذار کرده است. در هفته دوم شاگردان ایگور کولاکوویچ پس از طی مسافتی نه چندان زیاد به توکیو خواهند رفت تا در روز‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خرداد به ترتیب در مقابل سه حریف قدرتمند برزیل، آرژانتین و ژاپن قرار گیرند. هفته‌های سوم و چهارم به میزبانی ایران برگزار می‌شود و تیم کشورمان در این دو هفته در ارومیه در روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد میزبان کانادا، لهستان و روسیه است و در روز‌های ۳۱ خرداد و اول و دوم تیر در اردبیل میزبان پرتغال، استرالیا و فرانسه خواهد بود. در هفته پایانی مرحله گروهی در شهر پلوودیف بلغارستان هم تیم کشورمان در روز‌های هفتم، هشتم و نهم تیر با تیم‌های صربستان، بلغارستان و امریکا بازی خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار