کد خبر: 953855
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان:
در آیین آغاز بکار پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته در اصفهان که با حضور فعالان این عرصه از سراسر کشور، مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده وزارت خارجه در اصفهان و اعضای کمیسیون سنگ اتاق بازرگانی ایران و اتاق اصفهان برگزار شد، در نشستی با خبرنگاران، برخورداری اصفهان از پتانسیل برگزاری نمایشگاهی در مقیاس منطقه ای و جهانی، بعنوان قطب تولید سنگ کشور با استقرار ۲ هزار واحد فعال در عرصه سنگ و ۸۰ درصد ماشین سازی مرتبط با صنایع سنگ مطرح شد که مستلزم توجه دولت و مجلس در به روز رسانی قوانین و سهولت دسترسی به تکنولوژی روز دنیا است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان با اشاره به هدف گذاری نمایشگاه برای برگزاری ۵۱ رویداد نمایشگاهی در سال جاری در راستای رونق تولید و صادرات، کمیت و کیفیت بالای اولین نمایشگاه تخصصی ساختمان در بغداد را زمینه ای برای تحقق شعار رونق تولید عنوان کرد و افزود: حضور ایران در این نمایشگاه منجربه انعقاد تفاهم هایی توسط شرکت های ایرانی شد که تا پایان سال می توانند تولیدات خود را به بازار عراق صادر کنند و رایزنی های صورت گرفته، تاثیرات خوبی بر بازار ایران خواهد داشت.

وی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ را که پذیرای بیش از ۸۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی بیش از ۸ هزار متر مربع هست را نمایشگاه سنگ ایران نامید که تمام شاخه های حمل و نقل دریایی، معادن، واحدهای فراوری و عرضه و فروش سنگ از سراسر کشوردر آن حضور دارند. یارمحمدیان از اصفهان بعنوان قطب تولید سنگ در کشور نام برد و افزود: شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان در حال ساخت اولین شهرک نمایشگاهی در کشور است که با ۳۵ هزار متر فضای باز و ۱۵ هزار متر فضای مسقف می تواند در سال آینده میزبان برپایی نمایشگاه های صنایع سنگ در مقیاس منطقه ای و جهانی با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشد. یارمحمدیان، نمایشگاه را پیشانی توسعه نامید که به افزایش صادرات غیرنفتی کمک می کند و حضور در نمایشگاه را روش موثر بازاریابی است که شناخت نیاز مشتریان و تعامل تولید کننده و مصرف کننده را فراهم می سازد.

مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن و مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران، میزان قراردادهای منعقده در نمایشگاه را حاکی از پربار بودن نمایشگاه نامید و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین انجمن سنگ اصفهان و ایران، کانون سنگبری های ایران با مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات سنگ ایران را مزیت این نمایشگاه بیان کرد.

دبیرکل انجمن سنگ ایران در پاسخ به پرسش مربوط به کاربرد ضایعات سنگ بیان کرد: تبدیل ضایعات مورد توجه وزارت صمت و انجمن بوده و در پروژه ای تهیه شده، ضایعاتی که حدود ۵۰ هکتار زمین های تهران را اشغال کرده، تبدیل به اقلامی در مبلمان شهری می شود. وی گفت: شهرداری ها باید متقاعد شوند که ایده سنگ فرش و مبلمان شهری را بپذیرند. شریفی از پروژه تولید کاغذ از سنگ صحبت کرد که اگر به نتیجه برسد، بخش قابل توجهی از ضایعات سنگ در تهیه کاغذ کاربد خواهد داشت. وی در مورد مشکلات پیش روی صادرات سنگ از برنامه وزارت صمت برای صادرات سنگ تزیینی و راهکار برگشت پول به ایران سخن راند و افزود: در صادرات حدود ۲۰درصد افزایش هزینه برای انتقال پول به صادرکننده تحمیل می شود. از طرفی بسیاری از سنگهای بلوک با ارزش صادراتی، بدلیل مشکلات گرانی حمل و نقل از گردونه صادرات خارج شده اند و در شرایط تحریم، فعالیت شعب بانک ها در خار ج از کشور و حمایت دولت ضرورت دارد.

محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران، حاکمیت اقتصاد دولتی و نبود دیپلماسی اقتصادی را از دلایل ایجاد رقابت منفی بین صادرکنندگان و مانع برندینگ سنگ بیان کرد. وی افزود: ایجاد مشوق های صادراتی، مخصوصا برای سنگ های تزیینی باید مورد توجه قرار گیرد و عواملی که ما را به بازارهای جهانی وارد می کند، شناسایی شوند. ضمن آنکه نمایندگان دولت و سفرا در کشورها برای شکار لحظه ها و بازرگانان ما باید علاوه بر اطلاعات لازم، از مهارت و تخصص برخوردار باشند.

رضا احمدی، رئیس کانون سنگ کشور با ابراز تاسف از اینکه بدلیل به روز نبودن قوانین و مشکلات صادرات در سالهای اخیر، بازارها را از دست داده ایم، تطریح کرد: ارزش اسمی کالا باید در فروش درنظر گرفته شود. همچنین، خیدار سنگ باید به دلار خریداری کند. وی تحریم ها را سنگ های بزرگی در مقابل پای فعالان عرصه سنگ کرد و تاخیر در تصمیم گیری را مشکل دیگری در این عرصه دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر