کد خبر: 952592
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
جوان آنلاین: محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در صفحه توئیتر خود عکس زیر را منتشر کرد و نوشت: «دیروز سؤال از وزیر امور خارجه درباره برجام را تقدیم هیأت رییسه مجلس کردم؛ با وجود نقص عهد طرف آمریکایی و تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهداتشان حفظ برجام چه فایده‌ای برای ایران دارد؟ چرا از ضمانت اجرای خروج متقابل از توافق استفاده نمی‌کنید؟»
 
در این برگه نوشته شده است:

خلاصه سوال:
با وجود نقض عهد و خروج طرف آمریکایی از توافقنامه هسته‌ای (برجام) و تعلل طرف‌های اروپایی در انجام تعهدات شان حفظ برجام چه فایده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران دارد و چرا دولت ایران از ضمانت اجرایی خروج متقابل از توافق استفاده نمی‌کند؟

طرح سوال:
از رئیس جمهور عهدشکنی ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت سال گذشته بر خلاف موازین حقوق بین‌الملل، تعهدات رسمی و قانونی خود را نقض کرد و رسما از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شد و برای تشدید فشار‌های خود بر جمهوری اسلامی ایران روز به روز دایره تحریم‌های ظالمانه را گسترش داده و آن را به کشور‌های دیگر تحمیل می‌کند.

طرف‌های اروپایی نیز که به برجام متعهد به همکاری با ایران در جهت رفع تحریم‌های بین‌المللی هستند از ایفای تعهدات خود سرباز زده و در ایجاد سازوکار مالی نیز تعلل می‌کنند.
با توجه به اینکه مطابق برجام با نقض تعهدات طرف‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران نیز حق خروج از توافق را دارد، در این شرایط حفظ برجام چه فایده‌ای دارد و چرا دولت ایران از ضمانت اجرایی خروج متقابل از توافق هسته‌ای استفاده نمی‌کند؟
 
توئیتر محمود صادقی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار