سرویس جامعه جوان آنلاین: ساماندهی تاکسیهای اینترنتی، خطی و گردشی میتواند شبکه حملونقل عمومی شهری را تکمیل و جابهجایی مسافران را تسریع بخشد. در همین رابطه علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: رویکرد حمایت از تاکسیران، مدرنسازی ناوگان و ارتقای خدمات را در دستور کار قرار دادهایم. وی در مورد وضعیت تاکسیهای اینترنتی و تدوین آییننامه برای آنها نیز گفت: تصمیمگیری توسط فعالیت آنها و نگارش آییننامه بر عهده وزارت کشور است و ما تنها مجری هستیم، اما واقعیت این است که ما معتقدیم افرادی که در تاکسیهای اینترنتی به صورت مداوم فعالیت میکنند، همان رانندگان و ناوگان آژانس هستند. بنابراین از آنجایی که مهمترین هدف ما تأمین امنیت مردم است، وزارت کشور باید در این حوزه فعالتر باشد. قنادان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در برخی سفرها قیمت تاکسیهای اینترنتی کمتر از نرخ کرایه است، اظهار کرد: تاکسیهای اینترنتی از روش دمپینگ استفاده میکنند؛ یعنی قیمتهای خود را به حدی پایین میآورند که برای مابقی افراد به صرفه نباشد که از این قیمت پیروی کنند. قنادان درخصوص نحوه پرداخت الکترونیک کرایههای تاکسی نیز با بیان اینکه ما برای پرداخت الکترونیک سه روش کارتهای شهروندی، استفاده از نرمافزار و اپلیکیشن، استفاده از پزهای شتابی را مورد آزمایش قرار دادهایم، افزود: براساس بررسیهای انجام شده متوجه شدیم که مردم به استفاده از اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی علاقهمندی بیشتری دارند. هر چند که باید از تکنولوژیهای جدیدتر استفاده کنیم، اما درصدد آن هستیم که شبکه پوششیمان را درخصوص پرداخت الکترونیک در تاکسیها گستردهتر کنیم. وی در مورد سرانجام نرخ کرایه جدید تاکسیها در سال جدید با بیان اینکه در حال حاضر از بخش دولتی در مورد نرخ رسمی تورم استعلام کردهایم تا براساس نرخ تورم، کرایهها افزایش یابد، گفت: قول داده بودیم که پرداخت الکترونیک را در تاکسیها توسعه دهیم و حالا بیش از ۶۰درصد تاکسیها به پرداخت الکترونیک مجهز شدهاند و مردم میتوانند از طریق موبایل و با اسکن کد تاکسیران، کرایه خود را پرداخت کنند.