کد خبر: 952232
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هیچ یک از تصمیمات ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف بر روی کاغذ متوقف نخواهد شد، اظهار داشت: «دنیا بداند حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در شمال اقیانوس هند بی‌معنی است.»
جوان آنلاین: دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس هفتادمین سال تشکیل نیروی دریایی چین با فرمانده نیروی دریایی این کشور در شهر بندری چینگدائو دیدار کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار ضمن تاکید بر روابط رو به رشد و مطلوب بین دو کشور، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت بالای این اجلاس برای کشور چین، بنده به عنوان نماینده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در این مراسم شرکت کردم که این اتفاق به معنی اهمیت و درک متقابل بین ایران و چین و نیرو‌های مسلح دو کشور است.

دریادار خانزادی با اشاره به فهم و درک متقابل کشور‌های دارای تمدن‌های بزرگ دریایی در موضوع حقوق و امنیت دریایی، خاطرنشان کرد: کشور‌های فاقد ریشه‌های تمدنی که امروزه بر دنیا سلطه دارند، به هیچ عنوان نمی‌توانند فرهنگ غنی دریایی را به دیگران دیکته کنند. کشور‌های ایران و چین از جمله کشور‌های با تمدن و ریشه‌داری هستند که همواره با دریانوردی، در دریا‌های آزاد و بین‌المللی حضور موثری دارند.

وی افزود: به دلیل موقیعت ژئوپلتیک راهبردی، امروزه شاهد خیزش تمدن دریایی در اقیانوس آرام توسط چین و در شمال اقیانوس هند توسط ایران اسلامی هستیم. این اتفاق منجر به ترک قدرت‌های استکباری از مناطق دریایی ما خواهد شد و قدرت‌های منطقه قطعا خلاء امنیتی را پر خواهند کرد و هیچ نیازی به حضور بیگانگان نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به این که کشور ایران و چین در اقیانوس‌ها و دریا‌ها دارای مرز‌های مشترکی هستند، افزود: با بهره‌گیری از این مرز‌های مشترک و تقویت همکاری‌های آموزشی، فنی و عملیاتی بین نیروی دریایی ارتش دو کشور، ان‌شاءالله می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تعاملات و همکاری‌های بیشتری بین دو کشور در موضوعات مختلفی باشیم.

دریادار خانزادی با توجه به برگزاری رزمایش بین‌المللی در قالب آیونز و همچنین رزمایش مشترک ایران و روسیه، خواستار حضور نیرو‌های دریایی کشور چین در این رزمایش شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاری با نیرو‌های دریایی منطقه، یادآور شد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره اهل عمل هستند و هیچ یک از تصمیمات ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف بر روی کاغذ متوقف نخواهد شد. دنیا بداند حضور نیرو‌های فرامنطقه‌ای در شمال اقیانوس هند بی‌معنی است و امنیت جمعی تنها با وجود کشور‌های منطقه‌ای بدست می‌آید.

فرمانده نیروی دریایی چین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور فرمانده نیروی دریایی ایران در این اجلاس و اعلام آمادگی کشورش برای توسعه تعاملات در سطوح بالاتر و همچنین همکاری نزدیک‌تر به منظور رسیدن به امنیت دریایی، گفت: حضور ناو گروه‌های هر دو کشور در بنادر یکدیگر باعث تسریع در این روابط خواهد شد و ما همواره از این موضوع استقبال خواهیم کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار