کد خبر: 952179
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
پمپئو در نشستی محرمانه با شماری از ایرانیان مسئله‌دار، تاکید کرده که آمریکا هیچ قصدی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد.

جوان آنلاین: پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع آگاه به افشاگری درباره محتوی جلسه محرمانه‌ای پرداخت که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه هفته گذشته در جمع ۱۵ تن از رهبران نهادها و جوامع ایرانی –آمریکایی مقیم این کشور داشت.

به نقل از ۳ منبع حاضر در این جلسه، پمپئو برخلاف عادت معمول، از عدم تمایل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ماجراجویی نظامی علیه ایران سخن گفت و سعی کرد تا حد ممکن دولت وی را از نزدیکی با گروهک منافقین مبرا کند.

در این دیدار که در هتل «رنسانس» دالاس اتفاق افتاده است، یکی از اصلی‌ترین پرسش‌های مطرح شده این بود که اگر تغییر نظام از طریق داخلی اتفاق نیفتد؛ تکلیف چه خواهد بود.

در پاسخ به این سوال، پمپئو تاکید می‌کند که دولت ترامپ خیلی محتاط است که از ادبیات تغییر رژیم استفاده نکند و قصدی برای مداخله نظامی وجود ندارد.

گفته می‌شود که پمپئو در این نشست برای توضیح مواضع آمریکا نسبت به ایران از عبارات غیرمستقیم و دیپلماتیک استفاده کرده است.

وی در بخشی از ادعاهای خود تاکید می‌کند که مأموریت دولت ترامپ دادن فرصت، فراهم کردن شرایط برای ایجاد این فرصت و حمایت انتقالی است.

پمپئو همچنین مدعی است که آمریکا زمانی بیشترین نفع را می‌برد که رهبرانی غیرانقلابی ایران را هدایت کنند.

در این میان، برخی هم از رابطه نزدیک جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و رودی جولیانی وکیل ترامپ با گروهک ملعون منافقین، ابراز نگرانی کردند که پمپئو سعی کرد حتی‌الامکان این موضوع را بی‌اهمیت جلوه بدهد.

وی در این باره مدعی شد: بهتر است اغراق نکنیم. بولتون با آنها صحبت کرده؛ اما من یا ترامپ که این کار را نکرده‌ایم.

پمپئو همچنین مدعی شده بود که اگر در زمان فتنه ۸۸، به جای دولت اوباما، دولت ترامپ در مسند امور بود؛ وضع به گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت حال آنکه امروز در ایران چیزی به اسم میانه‌رو وجود ندارد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به اینکه دولت ترامپ چگونه می‌خواهد این موضوع را که تحریم‌ها به مردم ایران آسیبی نخواهد رساند، تضمین کند؛ پاسخ داد: هیچ تضمینی وجود ندارد!

این درحالی است که آمریکا بارها تلاش کرده تا با جدایی انداختن میان ملت و دولت ایران، این ادعا را مطرح کند که مردم به هیچ وجه هدف تحریم‌های اقتصادی نیستند و هدف آنها مانع‌تراشی برای دولت ایران است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
نظرها رو بازتاب بده تا همه ببینن.واسه امار خودتون نگه میداری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار