کد خبر: 949805
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
روزنامه وطن امروز در گزارشی به جاسوسی دیپلمات‌های اروپایی در تهران پرداخته است. در حالی که هم وزارت خارجه هلند و هم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کردند دو هلندی اخراج شده، دیپلمات بودند، اما «وطن‌امروز» ۱۵ اسفندماه در گزارشی خبر داد دو هلندی اخراج‌شده مأموران اطلاعاتی هلندی بودند که در پوشش دیپلماتیک فعالیت می‌کردند. وطن امروز که این بخش از گزارش را ذیل میان تیتر «اخراج پرستوها» آورده، نوشته که «بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، دو هلندی اخراج شده، دو زن بوده‌اند. اسامی این دو زن نیز به دلیل ملاحظات موجود دیپلماتیک و امنیتی منتشر نمی‌شود. اما فعالیت این دو مأمور اطلاعاتی در قالب دیپلمات‌های هلندی چه بوده است. بر اساس این گزارش، عمده فعالیت این دو زن ارتباط‌گیری و اغفال دیپلمات‌های دیگر کشور‌ها در میهمانی‌های سفارتخانه‌های مستقر در تهران بوده است.» این روزنامه اوایل تابستان سال جاری هم در گزارشی با عنوان «هلند پایگاه ضدانقلاب» به برخی عناصر مشکوک و امنیتی در قالب دیپلمات در این سفارتخانه اشاره کرده بود: «یکی از افراد مورد اشاره، رایزن مالی این سفارتخانه بود که در حوزه FATF تخصص و فعالیت داشت. نکته بسیار قابل تأمل اینکه پس از انتشار این گزارش «وطن‌امروز» و اشاره به این فرد، او کمی بعد خاک ایران را ترک کرد و مأموریتش در سفارت هلند در تهران به اتمام رسید! نفر دومی که در این گزارش به آن اشاره شد؛ خانم اویکا ایبن نفر دوم سفارت هلند در تهران بود. او یک یهودی است و ارتباطات و رفت‌وآمد‌های زیادی به تل‌آویو دارد.»
در بخش دیگری از این گزارش آمده که «جالب‌تر اینکه برخی از این سفرای اروپایی، مأموران معروف و نشان‌دار اطلاعاتی کشورشان هستند. یکی از این موارد «میشائیل کلور برشتولد» سفیر آلمان در تهران است. او یکی از مأموران ارشد سرویس جاسوسی آلمان است، البته این موضوع پنهانی نیست... نکته قابل تأمل درباره برشتولد، روابط نزدیک او با موساد است. برشتولد از افسران ارشد اطلاعاتی آلمان است که حلقه‌های مشترک با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را رهبری کرده و چند سال نیز به عنوان دیپلمات در سفارت آلمان در تل‌آویو بوده است. برشتولد، اما حالا در بالاترین سطح از مأموریت‌های دیپلماتیک خود قرار دارد. او اگر در تل‌آویو به عنوان یک دیپلمات فعال بوده، حالا در تهران به عنوان سفیر آلمان، دست بازتری برای پیگیری اقدامات خود دارد.»
در ادامه گزارش می‌خوانیم که «فیلیپ تیه‌بو، سفیر جدید فرانسه در ایران نیز یکی از مأموران ارشد سرویس جاسوسی فرانسه است.» و «ایان دیوید بیگز، سفیر استرالیا در ایران نیز یکی دیگر از سفرایی است که همکار سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی است. او از مردادماه ۱۳۹۵ به عنوان سفیر استرالیا به ایران آمده است. مورد دیگر نیز دنی عنان، سفیر دانمارک در تهران است. دنی عنان مهرماه ۱۳۹۴ به عنوان سفیر دانمارک به ایران آمد و تاکنون به بهانه‌های مراودات اقتصادی، سفر‌هایی به برخی نقاط کشور داشته است. در این میان البته سفارت انگلیس یک مورد بسیار ویژه است.»
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
0
1
ای وای
ناشناس
|
Denmark
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
1
0
خدا به بشریت رحم کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار