کد خبر: 949678
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۸
3 هزار جهادگر با ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، بازرسی از اماکن بین راهی، اقامتگاه‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی تا 17 فروردین در خدمت هموطنان و مسافران خواهند بود.
مینا محمدی
سرويس ايران جوان آنلاين: طرح بسیج سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه به مدت ۲۲ روز در سراسر کشور آغاز شده است. در این طرح که تا پایان روز ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه دارد، بسیجیان خدماتی همچون ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی، بازرسی از اماکن بین راهی، اقامتگاه‌ها، اماکن عرضه مواد غذایی و ... را به صورت کاملاً رایگان انجام می‌دهند. خدماتی که برای انجام آن‌ها چندین هزار پزشک، پرستار و کارشناسان بهداشت محیط در آن شرکت می‌کنند؛ طرحی که ۳ هزار جهادگر برای بازرسی از اماکن بین راهی و اقامتی و عرضه موادغذایی برای اجرای آن بسیج شده‌اند و سلامت را برای مردم به ارمغان می‌آورند.

هر سال با فرا رسیدن تعطیلات سال نو، پزشکان، دندانپزشکان و پرستاران همچون دیگر اقشار جامعه به تعطیلات نوروزی می‌روند. بیمارستان‌ها اغلب تهی از پزشک متخصص می‌شوند و مطب‌ها هم نیمه‌تعطیل می‌مانند. گویی در بهار هیچکسی مریض نمی‌شود و اگر نیاز به خدمات درمانی باشد، کمتر جایی می‌توان پزشک متخصص یافت. از همین رو جهادگران بسیجی با انواعی از تخصص‌های پزشکی و دندانپزشکی در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی خود را آماده خدمت‌رسانی به مردم می‌کنند؛ خدماتی که ویزیت پزشکی و دندانپزشکی، بازرسی از اماکن بین راهی، اقامتگاه‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی و ... را شامل می‌شود. طرحی که از ابتدای هفته جاری یعنی ۲۵ اسفندماه آغاز شده و قرار است به مدت ۲۲ روز نیز ادامه یابد. گفته می‌شود پایان این طرح مصادف با پایان تعطیلات نوروزی یعنی ۱۷ فروردین ماه سال آتی است. در این راستا وزیر بهداشت با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی در سراسر کشور می‌گوید: «مانور بسیج سلامت نوروزی در حوزه بهداشت محیط در کنار همکاران ما در اورژانس و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی آغاز شد و تا اواسط فروردین ماه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.» سعید نمکی اضافه می‌کند: «در طول این مدت، ۳ هزار تیم بازرسی بهداشت محیط در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیج می‌شوند.»

بسیج جامعه پزشکی یک سال در کنار مردم

مضاف بر بسیج ۳ هزار تیم بازرسی برای ارتقای سلامت اماکن بین راهی، اقامتگاه‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی، چندین پزشک عمومی و متخصص و دندانپزشک نیز در این روز‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم محروم استان‌های کشور بسیج می‌شوند. در این راستا می‌توان به اعزام دو تیم پزشکی و دندانپزشکی به منطقه قلایی شهرستان سلسله در استان لرستان اشاره کرد. در این خصوص مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان می‌گوید: «این تیم پزشکی شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، پرستار، کارشناسان بهداشت و دارویار است که با وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم این منطقه اعزام شد.» سرگرد عبدالوحید ملک‌آرا اضافه می‌کند: «در این اعزام بیش از ۲۵۰ نفر حضور دارند.» در استان ایلام هم به گفته فرمانده سپاه ناحیه بدره، بسیج جامعه پزشکی این روز‌ها در آستانه بهار با دستگیری از نیازمندان با حضور در مناطق روستایی شهرستان بدره خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه می‌دهد. خدمت‌رسانی‌ای که از چندی پیش آغاز شده و قرار است تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه یابد. سرهنگ محمد رحمانی در این باره اضافه می‌کند: «سپاه ناحیه مقاومت جامعه بسیج بدره به همراه شبکه بهداشت و درمان در قالب اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی به انجام معاینه و ویزیت، توزیع دارو، تست قند خون و فشار خون به صورت رایگان در بین اهالی روستا‌های موسی خوش‌قدم، تلخاب بالا و چنار جعفری اقدام می‌کند.» گفته می‌شود که تاکنون بیش از ۱۷۰ نفر از مردم روستا‌های عشایری شهرستان بدره معاینه و بالغ بر ۶۰ میلیون ریال داروی رایگان نیز بین آن‌ها توزیع شده است.

ادامه ارائه خدمات درمانی به مناطق محروم

در سال جاری به بیش از ۴۸ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی خدمات رایگان پزشکی توسط بسیج جامعه پزشکی ارائه شده است. خدماتی که با آغاز نوروز و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم افزایش چشمگیری خواهند داشت. علاوه بر آذربایجان شرقی، در استان سمنان نیز در سال جاری به بیش از ۱۶ هزار نفر خدمات رایگان پزشکی ارائه شده است. رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان با تأیید مطالب فوق می‌گوید: «در سال جاری ۱۲۲ تیم طرح شهید رهنمون و ۱۵ تیم تخصصی به مناطق محروم استان اعزام شده که این تیم‌ها شامل ۴۱ پزشک عمومی، ۷۲ پزشک متخصص و تعداد بسیاری پرستار بوده است.»

حمیدرضا حافظی اضافه می‌کند: «تیم‌های اعزامی شامل پزشک، پرستار، روانشناس و کارشناس بهداشت بوده و به طور منظم حداقل ماهی یک بار در مناطق محروم روستایی و شهری حضور پیدا کرده‌اند و قرار است این خدمات نیز در سال آتی ادامه یابد.» در استان هرمزگان نیز در سال جاری بیش از ۱۸ هزار و ۹۱۶ مورد خدمات پزشکی رایگان ارائه شده است. جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان با تأیید این مطالب می‌گوید: «در این مدت ۲۰ هزار و ۳۲۷ مورد خدمات پیراپزشکی نیز در مناطق محروم استان انجام شده است.» موسی رنجبری اضافه می‌کند: «از ابتدای سال تا کنون ۲۲ تیم در قالب طرح شهید رهنمون، ۳۰۰ تیم عمومی و ۲۴ تیم تخصصی به ۱۲ شهرستان استان اعزام شده‌اند و خدمات رایگان انجام داده‌اند.» خدماتی که تنها به چند استان نامبرده منتهی نمی‌شود و گفته می‌شود که در سراسر کشور ارائه شده است. در سال ۹۸ هم قرار است ارائه این خدمات با رشد مضاعفی روبه‌رو باشد و بسیجیان همچون ۴۰ سال گذشته مصمم‌تر به ارائه خدمات رایگان بپردازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار