کد خبر: 946988
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
اصلاح‌طلبان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که بگویند در مشکلات معیشتی تحریم‌ها مقصر است و اجرا نشدن برجام؛ هم که تقصیر منتقدین است! با این حال در میان آنان کسانی پیدا می‌شوند که بگویند دولت روحانی در مدیریت امور کوتاهی کرده است. سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا گفته که «مشکلات معیشتی و اقتصادی فشار سنگینی را بر همه اقشار و طبقات مردم تحمیل کرده است... کوتاهی مجموعه‌هایی از دولت به رغم تلاش‌های صورت گرفته در تأمین کالا‌ها و کنترل قیمت‌ها، آسیب جدی به معیشت مردم وارد کرده که عدم اقدام عاجل توسط دولت، نمایندگان را ناگزیر به استفاده از ابزار قانونی خود می‌سازد.»
او در ادامه اقدامات دولت را بی تناسب با نیاز جامعه دانسته است: «اگر چه دولت نیز در تلاش است که مدیریت بازار را داشته باشد، اما در عمل شاهد آن هستیم که در ماه‌های اخیر روز به روز وضعیت برای مردم، بغرنج‌تر شده که نشان می‌دهد اقدامات و نظارت دولت با نیاز جامعه همخوانی و تناسب ندارد... بخش اعظمی از مشکلات موجود، به سوء‌مدیریت برخی مسئولین دولتی برمی‌گردد، متأسفانه عده‌ای از آنان انگیزه کافی برای کار کردن را ندارند و صرفاً تحریم را عامل این وضع می‌دانند؛ در حالی که همه مسائل و مشکلات صرفاً بر اثر تحریم نیست و چه بسا با تدبیر، درایت، دلسوزی، نظارت و رصد تحولات در هر حوزه و بهره‌گیری از دانش عملیاتی و علمی و توجه به ظرفیت‌های داخلی و پرهیز از حرکت بر مدار روش‌های خاک‌گرفته که عدم کارآمدی آن‌ها به اثبات رسیده، عبور از شرایط پیش رو را میسر می‌سازد.»
ذوالقدر حتی از برخی نهاد‌ها هم نام می‌برد: «متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی، در این جنگ اقتصادی در امر تأمین کالا‌های ضروری و نظارت دقیق بر قیمت آن‌ها به شایستگی و با قدرت عمل نمی‌کنند و این وضعیت به هیچ عنوان مورد قبول نمایندگان مجلس نیست... در صنعت خودرو، شاهد وضعیت آشفته‌ای هستیم که علاوه بر کیفیت پایین، قیمت‌ها به طور سرسام‌آوری سر به افزایش نهاده است و متأسفانه امروز همان خودروی کم کیفیت، با قیمت‌های گزاف و خارج از تصور به مردم فروخته می‌شود... علاوه بر این، گزارشاتی نیز در خصوص خرید‌های مشکوک و سازمان یافته و قاچاق دام‌های زنده همانند موضوع صید ترال کف، به گوش می‌رسد که لازم است وزیر جهاد کشاورزی و دستگاه‌های نظارتی و سازمان دامپزشکی کشور در این موارد پیش از آنکه دیر شود ورود کنند...»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
عجبببببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار