کد خبر: 946386
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
کار آسان من‌سیتی مقابل شالکه
بانوی پیر برای تداوم بخشیدن به پیروزی‌هایش تیم دوم مادرید را در پیش دارد. در ادامه بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب هم دو دیدار دیگر برگزار می‌شود؛ دو دیداری که در آن تیم‌های اتلتیکو و شالکه به ترتیب میزبان یوونتوس و منچسترسیتی هستند.
شیوا نوروزی
انتقام از رونالدو
راه‌راه‌پوشان کار سختی برابر صدرنشین کالچو در پیش دارند. تیم دیه‌گو سیمئونه این روز‌ها اگرچه رتبه دوم لالیگا را در اختیار دارد، اما دو شکست متوالی در مصاف با بتیس و دربی مادرید شش امتیاز حساس را از اتلتیکو گرفته است تا جایی که فاصله این تیم با رئال به دو امتیاز کاهش یافته و اختلافشان با صدر جدول نیز به هفت امتیاز افزایش یافته است. البته برد در خانه رایووایه کانو فعلاً تیم مادریدی را از بحران خارج کرده، اما مصاف با یوونتوس چالش بزرگی برای اتلتیکو محسوب می‌شود. گریزمان که یک‌تنه در این فصل ۱۲ گل برای تیمش به ثمر رسانده، امید اول اتلتیکو برای باز کردن دروازه بانوی پیر است. سیمئونه به تازگی قراردادش را با اتلتیکو تمدید کرده و حالا که این تیم از کوپا‌دل‌ری حذف شده، اصلاً دوست ندارد با قبول شکست مقابل یووه فرصت کسب یک جام دیگر را از دست بدهد.
راه‌راه‌پوشان تورین در این فصل نشان داده‌اند که به سادگی تن به شکست نمی‌دهند. شاگردان آلگری با ارائه بازی‌های منظم و حساب شده تا اینجای کار بدون حتی یک باخت صدر جدول رده‌بندی سری آ. را در اختیار دارند، آن هم با ۱۳ امتیاز بیشتر نسبت به ناپولی. با این حساب برای یوونتوس صعود به فینال لیگ قهرمانان یکی از اهداف بزرگ است تا جایی که عدم موفقیت در رسیدن به این هدف ناکامی بزرگی برای باشگاه به حساب خواهد آمد. حضور کریس رونالدو در زمین در مقابل اتلتیکو حساسیت‌های زیادی دارد. رونالدو در سال‌هایی که برای رئال به میدان می‌رفت، بار‌ها مقابل حریف امشب یوونتوس قرار گرفته بود. مهاجم پرتغالی در ۳۱ بازی، ۲۲ گل به اتلتیکو زده تا لقب قاتل این تیم مادریدی برازنده‌اش باشد. بعد از رونالدو که ۱۹ گل برای بانوی پیر زده، مانژوکیج با هشت گل دومین گلزن یوونتوس است. آلگری، سرمربی گورخر‌ها ابراز امیدواری کرد بازیکنانش حداقل یک‌بار دروازه میزبان را باز کنند: «همه ما این را می‌دانیم که دیدار بسیار سختی پیش‌رو داریم. این بازی در اسپانیا برگزار می‌شود و اگر می‌خواهیم در این دیدار صعود کنیم باید حداقل یک گل به ثمر برسانیم.»

نیاز شالکه به معجزه
تیم انتهای جدولی برای گذشتن از سد سیتی به معجزه نیاز دارد. شالکه در آلمان اوضاع خوبی ندارد، این تیم آلمانی در بوندسلیگا جایگاهی بهتر از چهاردهمی در اختیار ندارد. با در نظر گرفتن این شرایط چطور می‌توان از تیم دومنیک تدسکو انتظار داشت که در بازی امشب مقابل صدرنشین جزیره قدعلم کند. به نظر می‌رسد صعود شالکه به یک‌هشتم نهایی اروپا خود یک معجزه بزرگ بوده و بقای این تیم در لیگ قهرمانان شگفتی رقابت‌ها خواهد بود.
در آن سوی میدان آبی‌های متمول تمام ابزار‌ها را برای درخشش دارند. تیم پپ گواردیولا علاوه بر اینکه در لیگ برتر رده اول را در اختیار دارد در جام حذفی نیز به یک‌چهارم نهایی رسیده، ضمن اینکه من‌سیتی به فینال جام اتحادیه هم صعود کرده و با توجه به قرعه‌ای که در لیگ قهرمانان نصیبش شده می‌توان ادعا کرد که منچسترسیتی شانس قهرمانی در چهار جام را دارد. گواردیولا مرد اول نیمکت سیتیزن‌ها از شاگردانش خواسته ششدانگ حواس‌شان را برای کسب هر چهارم جام معتبر جمع کنند: «ما در چهار رقابت حضور داریم و هر یک با بقیه فرق دارد. باید با شرایط تطبیق پیدا کنیم و ذهنیت‌مان را تغییر دهیم. این به این معناست که باید به عنوان یک تیم خیلی رشد کنیم و بزرگ‌ترین اشتباه این است که فکر کنیم بهتر از بقیه هستیم.» جالب‌تر اینکه گواردیولا آنقدر از عملکرد بازیکنانش راضی است که پس از چند سال دوباره یاد و خاطره بارسلونای قدرتمند برایش تداعی شده است. آخرین باخت سیتی در مقابل نیوکاسل و در لیگ جزیره رقم خورده است. سرخیو آگرو در شرایط آرمانی قرار دارد و توانسته ۱۷ گل برای منچسترسیتی به ثمر برساند. به غیر از او استرلینگ و سانه نیز می‌توانند مکمل‌های خوبی برای آگرو باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار