کد خبر: 945871
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
حواشی کنار گذاشته شدن حدادی و انصراف نیکخواه از تیم ملی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در غیاب دو بازیکن شناخته شده خود را برای دو بازی حساس مقابل ژاپن و استرالیا آماده می‌کند. پس از اینکه حامد حدادی بعد از چند روز تأخیر آمادگی‌اش را برای حضور در تمرینات تیم ملی اعلام کرد، انتظار می‌رفت سرمربی تیم ملی به او چراغ سبز نشان دهد، اما مهران شاهین‌طبع حضور حدادی را با گذشت چند روز از آغاز تمرینات و انجام دو بازی تدارکاتی به سود تیم ملی ندانست. این در حالی است که صمد نیکخواه‌بهرامی نیز به جای حضور در تیم ملی به امریکا سفر کرده است.
جوان آنلاین: سنتر شناخته شده بسکتبال ایران پس از اختلافاتی که با کادر فنی پیدا کرد در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی غایب بود و با تصمیم کادر فنی نیز در پنجره ششم حضور ندارد. حامد حدادی همچنان منتظر عذرخواهی قاسمی، سرپرست تیم ملی است و دوباره حمایتش را از ارسلان کاظمی اعلام کرده، ولی تصمیم شاهین‌طبع ثابت کرد اختلافات به قوت خود باقی است و نه تنها کاظمی را دعوت نکرد، بلکه مخالفتش را با بازگشت حدادی نیز نشان داد.

رفتار غیرحرفه‌ای
این دومین باری بود که سرمربی حدادی را به تیم ملی دعوت کرد، اما این‌بار نیز بازیکن ۲۱۸ سانتی‌متری کشورمان ترجیح داد با تأخیر زیاد به تمرینات اضافه شود. این بازیکن که در لیگ چین بازی می‌کرد از تیم چینی جدا شده و خبر‌هایی مبنی بر توافق او با یک تیم لبنانی شنیده می‌شود. حدادی با شروع تمرینات به اهواز سفر کرد و پنج‌شنبه شب بود که برای پوشیدن پیراهن تیم ملی اعلام آمادگی کرد، اما مهران شاهین‌طبع که تأکید زیادی روی نظم و انضباط دارد، حاضر به پذیرفتن این بازیکن در جمع اردونشینان نشد. اگرچه این روز‌ها منتقدان کادر فنی تمام تلاششان را به کار گرفته‌اند تا سرمربی تیم ملی را مقصر اصلی معرفی کنند، اما باید بپذیریم که غیبت بدون دلیل یک ملی‌پوش، آن هم در آستانه دو بازی حساس به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست، به ویژه که سکوت در قبال رفتار‌هایی از سوی یک بازیکن اسم و رسم‌دار و باتجربه‌ای، چون حامد حدادی تأثیر منفی روی ملی‌پوشان جوان خواهد گذاشت. البته کنار گذاشتن حدادی از ترکیب کار سایر ملی‌پوشان را در رویارویی با ژاپن و استرالیا سخت می‌کند، ولی در دنیای حرفه‌ای حفظ انضباط تیمی بر دادن امتیاز به ستاره‌های قدیمی اولویت دارد.

کدورت‌های قدیمی
سرمربی تیم ملی بسکتبال تمام تمرکزش را معطوف به آماده‌سازی تیم برای بازی با ژاپن کرده، منتها کنار گذاشتن حامد حدادی به چالش اصلی این روز‌های کادر فنی تبدیل شده است. مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با «جوان» با تأیید وجود برخی اختلافات قدیمی ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر کدورت‌ها برطرف شود: «حامد حدادی به عنوان یکی از بازیکنان به تیم ملی فراخوانده شد، اما از آنجا که روز پنج‌شنبه با ژاپن بازی داریم به نظرم زمان حضورش در تمرینات تیم ملی کمی دیر بود. ضمن اینکه در دو بازی دوستانه با اردن هم حدادی حضور نداشت. به همین خاطر تصمیم گرفتیم فعلاً در دو بازی پیش‌رو مقابل ژاپن و استرالیا با سایر نفرات به میدان برویم. یکسری کدورت‌ها از قبل بوده که امیدوارم هرچه زودتر برطرف شود.»

صمد هم نیست
کاپیتان تیم ملی پس از حضور در تمرینات انصرافش را اعلام و به امریکا سفر کرد. صمد نیکخواه‌بهرامی که پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی را به دلیل مشکلات شخصی از دست داده بود در مرحله ششم نیز غایب است، اما به گفته شاهین‌طبع موضوع او با حدادی متفاوت است: «قضیه صمد نیکخواه‌بهرامی متفاوت است. او در تمرینات شرکت می‌کرد، ولی چند ماهی است که در کوران مسابقات حضور ندارد و در هیچ تیمی بازی نمی‌کند. به همین دلیل به ما گفت که به تمرین بیشتر نیاز دارد تا به آمادگی لازم برسد. ضمن اینکه باید به امریکا سفر می‌کرد و رفت. به این ترتیب در دو بازی آتی نیکخواه را نیز در اختیار نداریم.»

بازی بدون باتجربه‌ها
پیروزی بر ژاپن در بازی روز پنج‌شنبه صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی را قطعی می‌کند. سرمربی تیم ملی از شاگردانش خواسته به بازی بدون حضور بازیکنان باتجربه عادت کنند: «قطعاً این دو بازیکن از بازیکنان بزرگ و باکیفیت بسکتبال ایران به شمار می‌روند. با این حال باید یاد بگیریم که بدون آن‌ها به کارمان ادامه دهیم. هر کسی حق دارد نظرش را در این خصوص بگوید. ضمن اینکه کادر فنی از انتقاد‌های سازنده استفاده می‌کند.» شاهین‌طبع در پایان صحبت‌هایش ضمن اشاره به حضور پرقدرت ژاپن در ایران از تماشاگران خواست تا تیم ملی را حمایت کنند: «بازی سختی با ژاپن در پیش داریم و نتیجه‌اش برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال ملی‌پوشان ایران شرایط خوبی دارند و امیدواریم روز پنج‌شنبه بهترین بازی را از آن‌ها شاهد باشیم. خوشبختانه مشکلی از بابت بازیکنان نداریم. تیمی بازی می‌کنیم و همه بچه‌ها باید با تمام توان به مصاف ژاپن بروند. انتظار داریم که هواداران تیم ملی باز هم به سالن آزادی بیایند و با حضور پرشور خود دلگرمی ملی‌پوشان در مقابل ژاپن باشند. ضمن اینکه ژاپن تیم بسیار خوب و منظمی است. آن‌ها یک بازیکن امریکایی در اختیار دارند، با این حال تیم ملی ایران در مقاطع مختلف توانسته از پس ژاپن بربیاید و از سد این تیم بگذرد. امیدوارم این‌بار هم بچه‌های ایران پرقدرت برابر این تیم ظاهر شوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار