کد خبر: 945853
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
آیت‌الله کعبی در تبیین بیانیه رهبر معظم انقلاب:
دعوت جوانان به حضور در صحنه مدیریت جهادی نظام بر پایه اصل ما می‌توانیم یکی از ابعاد بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب است.
سرویس سیاست جوان آنلاین: آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، منشور گام دوم انقلاب را که توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شد، دارای ابعاد گوناگون دانست و گفت: یک بعد این منشور، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تبیین اوضاع جهان در گذشته، حال و آینده است. بعد دوم منشور، گفتمان‌سازی بر پایه انقلاب اسلامی است. بعد سوم این منشور مهم، رصد و دیده‌بانی و ارزیابی ۴۰ سال گذشته و تلاش برای برداشتن گام‌های استوار در ۴۰ سال آینده است.
وی، بعد چهارم منشور راهبردی گام دوم را، شکستن حلقه‌های مدیریتی بسته و آزاد کردن انرژی جوانان مؤمنِ انقلابی و پای کار دانست و افزود: دعوت جوانان به حضور در صحنه مدیریت جهادی نظام بر پایه اصل ما می‌توانیم یکی از ابعاد این منشور است. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بعد ششم پیام راهبری رهبر انقلاب، ذکر کار‌های اساسی و پایه‌ای است که انقلاب بر اساس اراده ملی و ارزش‌های اسلامی انجام داده؛ همچنین مجموعه توصیه‌ها بر پایه فرصت‌ها و تهدید‌ها و چالش‌ها و ذکر مسائل بنیادین و اصلی انقلاب و تحلیلی جامع. کعبی افزود: این منشور باید بار‌ها در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و از سوی جوانان مؤمن انقلابی خوانده و تجزیه و تحلیل و درباره آن بحث شود و هرکدام از اقشار جامعه، برنامه خود را متناسب با گام دوم ترسیم کنند. وی یکی از تحلیل‌های مهم رهبر انقلاب را سه‌قطبی کردن جهان توسط انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب، جهان به دو قطب شرق و غرب تبدیل شده بود. در دهه اوّل انقلاب، قطب شرقی فروشکست و انقلاب اسلامی در دهه چهارم، لیبرال دموکراسی را به چالش جدی کشاند. عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دهه پنجم انقلاب، افول امپراتوری امریکا و شکست ابهت نظام سلطه و فروپاشی تمدّن مادی غربی را رقم خواهد زد، تصریح کرد: در سایه انقلاب اسلامی و بهره‌مندی از نظریه ایدئولوژیک الهی این کار بزرگ تحقق خواهد یافت.
کعبی یکی از ویژگی‌های نظریه ایدئولوژیک الهی را جمع‌کردن برخی دوگانه‌ها دانست و گفت: دین و دنیا، عقلانیت و معنویت، عدالت و آزادی، اجتهاد و نوآوری، اسلام‌گرایی و پیشرفت و توسعه، علم و ایمان، مقاومت و ایستادگی و پیشرفت، مردم‌سالاری و اسلامی بودن نظام، دوگانه‌هایی هستند که ظرفیت تمدّن سازی دارند و بر پایه این نظریه ایدئولوژیک و حضور جوانان مؤمن به شعار‌های جهانی و فطری در صحنه مدیریت، این توانایی را ایجاد کرده که نظام سلطه و لیبرال دموکراسی و سرمایه‌داری را از بین ببرد و فاصله میان باید‌ها و واقعیت‌ها را پر کند و ایران سربلند و ایرانی سرافراز را بر پایه گفتمان انقلاب اسلامی شکل دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار