کد خبر: 1229425
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
امیر حیدری:
فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه فناوری و توجه به پایه‌های علمی است و لذا پیچیدگی‌های امروز بدون توجه به علوم روز حل نمی‌شود.

 جوان آنلاین: امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز (پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت) در اولین همایش علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه کرامت، گفت: دانشگاه امام علی (ع) ملقب به فیضیه ارتش است و امروز توفیق دارم در همایش علوم و فناوری‌های نوظهور که در این دانشگاه برگزار شده است، شرکت کنم.

به گزارش فارس، وی درباره نقش علم در پیشرفت‌های کشور، گفت: وقتی انسان پژوهش می‌کند لذا می‌شود در کنار آن‌ها اندیشه‌هایی را به جهان بیاموزد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: مدیران و مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا علومی که در وجود انسان‌ها قرار داده شده است، شکوفا شود و باری از دوش بشریت بردارند.

امیر حیدری با بیان اینکه امام خمینی نیز همواره بر علم و اندوختن آن تاکید داشته است، گفت: علم قدرت آفرین است، امروز اگر قدرتمندان عالم بی پروا رجزخوانی می‌کنند با زور شمشیر نیست بلکه مبتنی از علم و دانش است.

وی ادامه داد: دشمن موشک قاره پیما ساخته است و لذا نیازی به جنگ تن به تن ندارد و این همگی وابسته به علم و دانش است، اگر ما هم در جایی قدرت افکنی کرده ایم همه آن به واسطه فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه عملیات وعده صادق نابودی رژیم صهیونیستی را چند قدم به جلو انداخته است، بیان کرد: اگر تهدیدی از جانب این رژیم رخ دهد ما از خاک خودمان پاسخ خواهیم داد و این نشانه علم و اقتدار قوی ایران اسلامی است. امیر حیدری افزود: به همایش فناوری‌های نوظهور تاکنون ۶۰۰ مقاله رسیده است و این نشانه توجه بسزای پژوهشگران ما به علم است.

باید پاسخگو به تهدیدات علمی باشیم
وی تاکید کرد: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار توسعه فناوری و توجه به پایه‌های علمی است و لذا پیچیدگی‌های امروز بدون توجه به علوم روز حل نمی‌شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز باید پاسخگو به تهدیدات علمی باشیم، اظهار کرد: چرا دنیا فقط با ما مذاکره می‌کند، چون آن‌ها می‌دانند که ما علم را از آن‌ها قرض نگرفته‌ایم و همگی علوم از آن خود ما و بومی است، اگر دشمن پای میز مذاکره با ما می‌نشیند این‌ها همگی قدرت افکنی علمی ما است.

امیر حیدری گفت: تلاش ما بر این است که بستر علم و فناوری را در نیروی زمینی ارتش بگسترانیم و یک جهاد علمی در این راه صورت دهیم. وی افزود: امروز با بهره مندی از جهاد علمی بالگرد‌های ما به روز شده اند به گونه‌ای که هم می‌توانند در شب و هم در روز پرواز کنند، امروز در رزمایش ها، هلی برد شبانه را انجام می‌دهیم و این‌ها همگی نشانه مجاهدت‌های علمی دانشمندان بومی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه جهاد نیروی زمینی بن بست شکنی می‌کند، گفت: در رزمایش‌ها مشاهده می‌کنید که تانک بر‌های ما دو تانک را حمل می‌کنند، بنابراین امروز ما کمبودی در خودرو‌های تانک بر در نیروی زمینی ارتش نداریم.

گفتنی است، در این همایش از چهار کتاب چکیده مقالات اولین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوظهور و شالوده شکن در حوزه‌های دفاعی، خلاقیت و نوآوری از منظر فرماندهی معظم کل قوا، منظومه اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با محوریت نیرو‌های مسلح و کتاب منظومه اندیشه دفاعی فرماندهی معظم کل قوا با محوریت دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

همچنین در این همایش از فعالان حوزه فناوری‌های نوظهور و شالودن شکن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار