کد خبر: 945792
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
رئیس‌جمهوری روسیه گفت که هیچ‌یک از کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند موشک‌های آمریکایی در خاکشان مستقر شود، ولی مشکل اینجاست که آن‌ها استقلال عمل نداشته و جرأت واکنش نشان‌دادن به واشنگتن را ندارند.
به گزارش جوان آنلاین، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد است کشور‌های اروپایی اصلاً مایل نیستند موشک‌های آمریکایی در خاکشان مستقر شود، ولی آن‌ها جرأت واکنش نشان دادن به واشنگتن را ندارند.

پوتین روز گذشته (جمعه) پس از پایان مذاکراتش با "الکساندر لوکاشنکو" رئیس جمهوری بلاروس، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران با اعلام این مسئله، گفت: «آیا شما فکر می‌کنید هیچ‌یک از کشور‌های اروپایی مایل باشد که موشک‌های دارای برد متوسط آمریکایی در خاک اروپا ظاهر شوند؟ مسلماً آن‌ها نمی‌خواهند چنین اتفاقی بیفتد، ولی رهبران اروپایی نشسته و دست روی دست گذاشته و مخالفتی با این مسئله نمی‌کنند. پس استقلال آن‌ها کجاست؟ ظاهراً آن‌ها فکر می‌کنند که در نهایت ژنرال‌های آن‌ها در سازمان ناتو خواهند توانست از بخشی از استقلال کشور‌های اروپایی در مقابل آمریکا دفاع کنند!».

رئیس جمهوری روسیه در ادامه درباره استقلال کشور‌های اروپایی، یادآور شد: «در حال حاضر پارلمان اروپا اکثریت تصمیمات ضروری برای همه اعضای اتحادیه اروپا را اتخاذ می‌کند و چنین نوع تصمیم‌گیری حتی به‌مراتب بیشتر از تصمیمات اتخاذشده در سطح شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی سابق است».

پوتین تأکید کرد، واقعیت این است که یک کشور کاملاً مستقل در جهان اصلاً وجود ندارد.

رئیس جمهوری روسیه درباره وضعیت اتحادیه اقتصادی اوراسیایی از لحاظ استقلال عمل نیز توضیح داد که در ترکیب این اتحادیه، ارگان‌های ملی وجود دارد که کشور‌های عضو آگاهانه به آن‌ها اختیاراتی داده‌اند و در مجموع در این اتحادیه یک نوع وابستگی متقابل وجود دارد. البته کشور‌های عضو درک می‌کنند که چنین اقدامی باعث افزایش امکانات و توانایی رقابت آن‌ها در عرصه اقتصادی خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار