کد خبر: 945720
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
تروریست‌هایی که علیه مردم ایران عملیات انجام می‌دهند، قریب به اتفاق از حمایت رسانه‌هایی خاص برخوردار هستند. در همین رابطه شبکه العربیه که به دو زبان فارسی و عربی به بنگاه خبرپراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده، با انتشار خبر شهادت پاسداران ایرانی، از تروریستی توصیف کردن این اقدام امتناع کرده و نوشته: «جیش العدل گروهی شبه نظامی است که مدعی دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ است.» البته العربیه پیش‌تر در ماجرای ربوده شدن پنج سرباز از هنگ مرزی ایران توسط این گروهک تروریستی، نوشته بود که «این گروه اقدامات خود را در واکنش به رویکرد طایفه‌ای ایران صورت می‌دهد.» این رویکرد برای تفرقه‌افکنی قومیتی در ایران دنبال می‌شود. این شبکه سعودی همچنین در اکتبر ۲۰۱۴ مصاحبه‌ای را با صلاح‌الدین فاروقی ترتیب داده و او را رهبر سازمان جیش‌العدل معرفی کرده است. در این مصاحبه فاروقی مدعی شده که «جیش العدل راهکار نظامی را در کنار سایر راهکار‌های مسالمت‌آمیز بهترین و مؤثرترین راه می‌داند.»
بی‌بی‌سی هم این میانه از ظلم در حق ملت ایران عقب نمانده و وب‌سایت بی بی سی عربی با انتشار خبر اقدام تروریستی جیش العدل به استفاده از واژه انتحاری بسنده کرده و نوشته است: «جیش العدل یک گروه مسلح سنی است که از سال ۲۰۱۲ بنا برآنچه دفاع از حقوق اهل سنت در برابر ظلم اکثریت شیعه می‌خواند اقدام به حمل سلاح کرده است.» بی‌بی سی ترجیح می‌دهد با دوگانه شیعه و سنی اختلاف مذهبی ایجاد کند و اینگونه رسانه‌های معاند با تقسیم کار میان خود بخشی اختلاف‌افکنی قومیتی و بخشی اختلاف‌افکنی مذهبی را در دستور کار دارند.
بی بی‌سی کوچک‌ترین اقدامات اینگونه در اروپا را تروریستی می‌نامد.
وب سایت‌های دو روزنامه سعودی عکاظ و الشرق الاوسط هم انفجار تروریستی جاده خاش- زاهدان را اقدامی انتحاری از سوی گروهی مخالف جمهوری اسلامی می‌خوانند. الشرق الاوسط می‌نویسد استان بلوچستان شاهد اقدامات نظامی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران است. روزنامه عکاظ به گفتن این جمله بسنده می‌کند که بلوچستان منطقه‌ای پر تنش در ایران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار