کد خبر: 945699
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
فرمانده کل سپاه در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران:
سرلشکر جعفری: در یک سال نخست جنگ مدیریت جنگ بر عهده بنی‌صدر با دیدگاه لیبرالی بود، او با نیرو‌های مردمی در جنگ مخالفت می‌کرد در حالی که نیروی مردمی در یک سال اول در جبهه وجود داشت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: باید امروز هم این اعتقاد در بین مدیران کشور وجود داشته باشد که با کمک نیرو‌های مردمی، موانع را پشت سر بگذارند. متأسفانه مهم‌ترین مانع این کار، سیستم‌ها، روش‌ها و نیز بوروکراسی اداری در کشور است که باید برای اصلاح آن کار زیادی انجام شود.
به گزارش مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی جهادگران که روز گذشته در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، به پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب صادر کردند، اشاره و عنوان کرد: نکته اساسی پیام رهبری امیدی است که به جوانان و نقش‌آفرینی آن‌ها برای تحقق اهداف انقلاب بسته شده و در جای جای این پیام امید رهبر انقلاب به نیروی جوان انقلاب است. سرلشکر جعفری ادامه داد: مصداق این نقش‌آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس است که باید امروز زمینه نقش‌آفرینی جوانان در تحقق اهداف انقلاب نیز فراهم شود.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در یک سال نخست جنگ مدیریت جنگ بر عهده بنی‌صدر با دیدگاه لیبرالی بود، او با نیرو‌های مردمی در جنگ مخالفت می‌کرد در حالی که نیروی مردمی در یک سال اول در جبهه وجود داشت. فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: پس از فرار بنی‌صدر در تیرماه ۱۳۶۰، حضرت امام خمینی (ره) شهید صیاد شیرازی را برای هدایت جنگ انتخاب کرد و ۱۰ماه بعد با استفاده صحیح از توان مردمی پیروزی قاطع در جبهه‌ها حاصل شد. وی تصریح کرد: تجربه دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها و صحنه‌ها نجات‌بخش کشور است و ما بحرانی بالاتر از جنگ نداریم. ما جنگی را پشت سر گذاشتیم که همه دنیا علیه ما بسیج شدند و ما نیز در برابر همه دنیا و قدرت‌های شرق و غرب با تکیه بر نیروی جوانان ایستادگی کردیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین به دیگر عرصه‌های جهادی از جمله امنیت پرداخت و ادامه داد: پس از دفاع مقدس، عرصه‌های امنیتی یکی از محور‌هایی بود که جوانان انقلابی در آن نقش‌آفرینی کردند، در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ و فتنه زمستان سال گذشته شاهد این امر بودیم که گردان‌های فاتحین و بیت‌المقدس در حوزه امنیت نقش‌آفرین بودند.
سرلشکر جعفری در بخشی از سخنانش تأکید کرد: تنها راه عبور از مرحله سوم انقلاب، حرکت جهادی و تکیه بر نقش‌آفرینی نیرو‌های جوان انقلابی است. وی تأکید کرد: فعالیت‌های جهادی باید روی حل مسائل عمده اجتماعی یک منطقه متمرکز شود. وقتی مسائل اجتماعی می‌خواهد حل شود، مخالفان و آن‌هایی که منافعشان به خطر می‌افتد، پیدا می‌شوند.

سردار جعفری همچنین خطاب به جهادگران انقلاب اسلامی که در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی جهادگران حضور داشتند، گفت: جوانان انقلابی در عرصه محرومیت‌زدایی، بسیار خوش درخشیدند. کاری که شما انجام می‌دهید، سال‌ها طول کشیده تا اینکه ضرورت حرکت جهادی در جامعه نهادینه شود و امروز به این وضعیت رسیده که قابل قبول است، البته باید فعالیت‌های جهادی بیشتری انجام شود.

وی افزود: در تجربه دفاع‌مقدس، اعتقاد مدیریتی کشور برای اداره کشور به کمک مردم وجود داشت و موفق شدیم موانع انقلاب اسلامی و بحران‌های پیش‌رو را با اعتقاد راسخ به کمک‌های مردمی پشت سر بگذاریم. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید امروز هم این اعتقاد در بین مدیران کشور وجود داشته باشد که با کمک نیرو‌های مردمی، موانع را پشت سر بگذارند. متأسفانه مهم‌ترین مانع این کار، سیستم‌ها، روش‌ها و نیز بوروکراسی اداری در کشور است که باید برای اصلاح آن، کار زیادی انجام شود و حتماً این کار سختی است.
سردار جعفری در این رابطه اظهار داشت: لازم است جوانان انقلابی، نخبه و هوشمند، راه‌های مناسب را برای رفع مشکلات سیستمی در کشور پیدا کنند تا حضور نیرو‌های مختلف جهادی در تمام عرصه‌ها میسر شده و خدمت به مردم گسترده‌تر شود.

وی ادامه داد: باید فعالیت‌های جهادی، شبکه‌سازی شود در حالی که اگر هزاران گروه، کار‌های جهادی انجام دهند، اما اهداف جداگانه داشته باشند، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و با این روش‌های جزیره‌ای، هرگز نمی‌توان به عملیات بزرگی مانند عملیات فتح‌المبین یا بیت‌المقدس در عرصه‌های جهادی دست یافت.
وی با تأکید بر اینکه در هر مقطعی کشور اولویت خاص خودش را دارد، گفت: آنچه در این مقطع مهم است، همین حرکت شماست که کار جهادی انجام می‌دهید و جهادگونه، مشکلات را رفع می‌کنید. ما در عرصه دفاع و امنیت کشور، اقدامات سازماندهی شده را انجام داده و در زمینه آن تجربه کسب کرده‌ایم. همچنین در عرصه‌های دیگر هم نیاز به سازماندهی و کسب تجربه داریم.
وی تأکید کرد: فعالیت جهادی فرصتی است که جوانان انقلابی بتوانند تجربه کسب کنند و خود را برای مدیریت در مقاطع بعدی آماده کنند. جوانان انقلابی در ابتدای انقلاب و در جنگ، مدیریت بحران را آموختند و پس از آن برای اداره کشور استفاده کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز به دلیل مشکلات اداری در کشور، مدیران میانسال به میز‌های خود چسبیده‌اند و جوانان امکان کسب تجربه در عرصه‌های مدیریتی را ندارند، در حالی که در فعالیت‌های جهادی، جهادگران این موقعیت را پیدا می‌کنند که بتوانند گروه‌های ۱۵نفره یا چند گروه ۱۵نفره را مدیریت کنند.
وی مطالبه و پیگیری نیاز‌های مردم را یکی از اقدامات جهادی برشمرد و گفت: وقتی این پیگیری‌ها با مخالفت مواجه می‌شود، یعنی شرط سوم حرکت جهادی محقق شده، البته پیگیری کردن از دستگاه‌ها، هزینه دربردارد. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای مطالبه‌گری در حل مشکلات مردم، باید ابتدا به سمت مسائل محلی برویم و مشکلات کوچک را حل کنیم، در عملیات‌های دفاع‌مقدس هم بر این اساس، از عملیات‌ها و موفقیت‌های کوچک شروع کردیم. نمی‌توانیم به یکباره سراغ حل مشکلات ملی برویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار