کد خبر: 945551
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
دانشمندان یک مسیر مرکزی را در مغز کشف کرده‌اند که زمانی که به طور الکتریکی تحریک می‌شوند باعث خنده فوری می‌شوند و پس از آن احساس آرامش و شادی، حتی در طول عمل جراحی خواب و بیدار می‌شوند.
مترجم: علی طالبی
سرويس فناوری جوان آنلاين: دانشمندان یک مسیر مرکزی را در مغز کشف کرده‌اند که زمانی که به طور الکتریکی تحریک می‌شوند باعث خنده فوری می‌شوند و پس از آن احساس آرامش و شادی، حتی در طول عمل جراحی خواب و بیدار می‌شوند. در واقع پژوهشگران در مطالعه اخیر کشف کرده‌اند تحریک الکتریکی یک ناحیه از مغز در حین جراحی مغز، می‌تواند سبب ایجاد یک حس شادی همراه با خنده در بیمار شود.

در پی این تحقیقات اثرات تحریک در یک بیمار صرع، تحت نظارت تشخیصی برای تشخیص صرع، مشاهده شد. سپس این اثرات به منظور کمک به او برای تکمیل جراحی جداگانه مغزی در دو روز بعد به کار گرفته شد و سپس در دو بیمار دیگر تأیید شد.

اثرات رفتاری تحریک الکتریکی مستقیم مجموعه cingulum، یک ماده سفید در مغز، در دو بیمار صرع دیگر تحت پایش تشخیصی تأیید شد. تصاویری از اثرات تحریک بسته همراه در دسترس هستند و هویت patient's مبهم است.
اموری، محقق طرح این تکنیک را به عنوان یک روش «قابل تغییر» برای آرام کردن برخی از بیماران در طول عمل جراحی مغز بیدار، حتی برای افرادی که به طور خاص نگران نیستند، می‌بیند. برای حفاظت بهینه از وظایف مهم مغز در طول عمل جراحی، بیماران ممکن است نیاز به بیدار شدن داشته باشند و هنوز بی‌هوش نباشند تا پزشکان بتوانند با آن‌ها صحبت کنند، مهارت‌های زبانی خود را ارزیابی کرده و نقص‌هایی را که ممکن است ناشی از resection باشد، تشخیص دهند.

اموری محقق طرح گفت: «این بیماران ممکن است در طول عمل جراحی که ممکن است خطرناک باشد، دچار وحشت شوند.» بیمار خاص به دلیل اضطراب پایه متوسط مستعد ابتلا بود و هنگام بیدار شدن از بی‌هوشی عمومی شروع به وحشت کرد.
خارج از استفاده در طول عمل بیدار، درک اینکه چگونه تحریک می‌تواند به تلاش‌ها برای درمان بهتر افسردگی، اختلالات اضطراب یا درد مزمن از طریق تحریک عمیق مغز کمک کند.
دانشمندان گزارش داده‌اند تحریک الکتریکی مستقیم بخش‌های دیگر مغز می‌تواند موجب خنده شود، اما این نمایش که اثرات ضداضطراب مشاهده شده با تحریک می‌تواند مزایای معنی‌دار بالینی ایجاد کند می‌تواند این مطالعه را متمایز کند.

محققان معتقدند این بسته به دلیل ارتباطات متعدد میان مناطق مغز و هماهنگی پاسخ‌های احساسی پیچیده، یک هدف منطقی است. موقعیت تحریک بسته در نواحی دیگر مغز مشخص است که پاداش فرآیند مانند جسم مخطط قدامی که برای درمان افسردگی و اعتیاد هدف قرار گرفته است. به این دلیل که بسته سیگار راهی برای ماده سفید متصل به چند بخش است.

اموری محقق طرح می‌گوید محل قرارگیری الکترود اولیه برای ثبت فعالیت مغزی و یافتن نقطه شروع اولین حمله patient's انتخاب شده است. او می‌گوید الکترود در ابتدا برای تحریک بسته cingulum به کار رفت طوری که متفاوت از استاندارد بود. این مسیر منحصر به فرد به دلیل اولین عمل جراحی قبلی ضروری بود؛ این روش از پشت بود که منجر به وسعت وسیع‌تر بسته cingulum شده و در نتیجه برای تحریک الکتریکی در دسترس بود.

این مقاله نشان می‌دهد «محرک بسته‌ای» فوراً رفتار شاد از جمله لبخند زدن و خندیدن و گزارش‌های تجربه عاطفی مثبت را دریافت می‌کند.
محققان به عنوان یک آزمایش رفتار و فرآیند‌های فکری خود، آزمایش کردند که چگونه اولین بیمار به چه شکلی نگاه می‌کند و اینکه آیا آن‌ها را شاد، غمگین و یا خنثی تعبیر می‌کند. این تحریک، دیدگاه خود را نسبت به چهره‌ها تغییر داد تا آن‌ها به عنوان «شادتر» تفسیر شوند. این اثر به نام «تعصب احساسی» با کاهش علائم افسردگی شناخته می‌شود و استفاده بالقوه از تحریک، درمان افسردگی را نشان می‌دهد. محققان می‌گویند از این روش می‌توان هم برای ایجاد حس خوشایند در عمل جراحی که بیماران باید آگاه باشند و هم به عنوان بخشی از درمان تحریک مغزی عمیق برای درمان افسردگی، اضطراب و درد مزمن استفاده کرد.

منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر