کد خبر: 944824
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
طبق گزارش‌های منتشر شده تایمز هایر اجوکیشن، دانشجویان امریکایی مجوز اعتراض به شرایط آموزش عالی و دولت را ندارند. در میان بحث‌ها و درگیری‌هایی که در دانشگاه‌های ایالات متحده امریکا وجود دارد، دانشجویان کارشناسی بیش از دیگر دانشجویان تحصیلات تکمیلی به وضعیت فعلی دولت معترض هستند. بررسی‌ها حاکی از آن است که دانشجویان حتی در سخنرانی‌ها و سمینار‌های خود محدود و کنترل می‌شوند و اجازه بیان اعتراض ندارند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علاوه براین، تریبون‌های آزاد محدود شده و آموزش عالی به شدت آن‌ها را تحت نظر گرفته است. نتایج منتشرشده از یک نظرسنجی آنلاین بیش از ۲ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد محدودیت دانشجویان در بیان اعتراضات و خواسته‌های خود را تأیید می‌کنند؛ این در حالی است که بسیاری از آن‌ها هزینه‌های زیادی برای شهریه پرداخت می‌کنند. به گفته معاون آموزشی امریکا، شرایط اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری از دلایل عمده اعتراضات دانشجویان است. آن‌ها در شرایطی هزینه‌های سنگین دانشگاه را پرداخت می‌کنند که پس از فارغ‌التحصیلی موفق به کسب شغل نمی‌شوند و توان پرداخت اقساط وام‌های تحصیلی را ندارند.
بیش از ۹۶ درصد دانشجویان باور دارند، اجازه دفاع از حقوق مدنی خود را ندارند و حق آزادی بیان از آن‌ها سلب شده است. پیش از این نیز فقدان آزادی بیان در دانشگاه‌های این کشور از سوی سازمان‌های مدافع حقوق دانشجویان در امریکا بیان شده و حتی در برخی موارد به تأیید مسئولان قضایی امریکا نیز رسیده بود. محدودیت‌های سخنرانی سیاسی، اختصاص فضا‌های مخصوص بیان عقاید، سیاست‌های «آزار افراد» برخلاف تعریف ارائه شده در قانون اساسی، هزینه‌های امنیتی و حتی اقدامات تلافی‌جویانه برضد مطبوعات دانشجویی از جمله مواردی است که پیش از این بنیاد‌های فعال جهت دفاع از آزادی بیان در دانشگاه‌های امریکا به آن اشاره کرده بودند. به طور مثال روزنامه‌های دانشجویی امریکا، اگر کمترین میزان تصویری منفی و نگران‌کننده از دانشگاه خود ارائه دهند با اقدامات تلافی‌جویانه روبه‌رو می‌شوند. همچنین طبق گفته یکی از مسئولان امریکایی، دانشگاه در امریکا زمانی مرکز آزادی، بحث‌های جدی و محلی برای رقابت ایده‌ها به حساب می‌آمد، اما اکنون در حال تبدیل‌شدن به اتاق بسته‌ای برای انعکاس افکار یکدست سیاسی است. دادستان وقت امریکا افزوده است، آزادی اندیشه و بیان در محیط‌های دانشگاهی هدف هجمه قرار گرفته و برخی مراکز دانشگاهی آزادی بیان را تعطیل کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار