کد خبر: 943508
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا پایان سال آینده ۵۰۰ طرح اشتغالزایی را در شهر‌های گرمسار و آرادان راه‌اندازی می‌کند.
سجاد مرسلى
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تا پایان سال آینده ۵۰۰ طرح اشتغالزایی را در شهر‌های گرمسار و آرادان راه‌اندازی می‌کند.
در پی سفر سال گذشته دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به شهرستان گرمسار، مقرر شد که بنیاد برکت وابسته به این ستاد با اولویت مناطق روستایی از طریق الگو‌های مشارکتی اشتغالزایی اجتماع محور، تسهیلات‌محور و بنگاه‌محور خود تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال در این مناطق سرمایه‌گذاری و مشارکت کند. پیرو این تصمیم، سفر‌هایی به شهر‌های گرمسار و آرادان انجام و فرصت‌ها و مزیت‌های هر منطقه در هر سه الگوی اشتغالزایی اجتماع‌محور، تسهیلات‌محور و بنگاه‌محور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. هم‌چنین مقرر شد به مدت دو سال و تا پایان سال ۹۸، در قالب طرح اجتماع‌محور سحاب که سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت است بیش از ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در گرمسار و آرادان راه‌اندازی شود. برای سال ۹۷، ایجاد ۲۵۰ طرح اشتغالزایی در شهر‌های گرمسار و آرادان در دستور کار است که پس از انتخاب مجری و تسهیل‌گران، ارائه آموزش‌های لازم و ثبت‌نام متقاضیان و اهلیت‌سنجی، تا به امروز ۵۰ طرح در زمینه مشاغل خرد و خانگی از جمله پرورش دام سبک، زنبورداری، پرورش قارچ، قالیبافی و... راه‌اندازی شده و ۲۰۰ طرح دیگر در شرف راه‌اندازی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، همه ۲۵۰ طرح اشتغالزایی محقق شود. برای سال ۹۸ هم ایجاد و راه‌اندازی ۲۵۰ طرح اشتغالزایی در قالب الگوی اجتماع‌محور سحاب پیش‌بینی شده است. در طرح اجتماع‌محور سحاب، متقاضیان پس از کسب شرایط لازم، از سوی بنیاد برکت برای دریافت وام تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بدون بهره و با کارمزد ۴ درصد به بانک عامل معرفی می‌شوند و به منظور ایجاد اشتغال و آموزش مورد حمایت و پشتیبانی این بنیاد قرار می‌گیرند. هم‌چنین بنیاد برکت در حال بررسی پروژه‌ها و فرصت‌های ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در قالب الگو‌های تسهیلات‌محور و بنگاه‌محور در گرمسار و آرادان است تا پس از نهایی شدن بررسی‌ها، عملیات اجرای آن‌ها را آغاز نماید.

کارآفرینی توسط خانواده شهدا

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مدیرعامل بنیاد برکت نیز در جریان سفر به شرق استان تهران، دو طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی بنیاد برکت را با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد ریال را افتتاح کردند. در همین رابطه معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد اشتغال پایدار در سال حمایت از کالای ایرانی را سیاست اصولی این ستاد برشمرد. دکتر سیدمصطفی سیدهاشمی که در آیین بهره‌برداری از اولین طرح آسمان (آیین نامه سرمایه‌گذاری و اشتغال نیروی انسانی) بنیاد برکت در استان تهران و افتتاح یک طرح توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور در زمینه تولید ورقه‌ام‌دی‌اف ملامینه حضور داشت، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ایجاد کسب‌وکار‌هایی که منجر به اشتغال و فراهم آوردن فرصت‌های شغلی برای ساکنان مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته می‌شود، استقبال و حمایت می‌کند. وی با اشاره به طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور آماده بهره‌برداری در شهر بومهن اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت وابسته به این ستاد، زمینه ایجاد اشتغال را برای ۱۳ نفر به‌طور مستقیم فراهم آورده است. سیدهاشمی در تشریح ویژگی‌ها و امتیازات طرح افتتاح شده گفت: کارآفرین این پروژه جزو خانواده معظم شهداست و این یک ارزش است که خانواده شهید در بحث ایجاد کسب‌وکار ورود کرده است. هم‌چنین نیروی انسانی قابل قبولی با سرمایه اندک در این طرح مشغول به کار شده‌اند. از سوی دیگر، کسب‌وکاری مورد نیاز جامعه است و از دل یک کارگاه کوچک، نتایج بزرگی حاصل شده است. وی افزود: بسیاری از طرح‌های اشتغا‌زایی الگوی آسمان به زودی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهند رسید. تا به امروز ۱۷ استان، ۷۷ شهرستان و ۲۳۰۰روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار فرصت شغلی از این طریق در کشور ایجاد شود. در این مراسم مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز گفت: ۱۴۰پروژه در طرح آسمان با ظرفیت اشتغال ۱۴۰۰ نفر برای اجرا در سال‌های ۹۷و۹۸ پیش‌بینی شده است. مهندس سعید جعفری با اشاره به ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی در جوامع محلی در طرح آسمان بنیاد برکت بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان شهریور ماه ۹۸ این ۱۴۰۰ظرفیت شغلی در کشور ایجاد و به بهره‌برداری برسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار