کد خبر: 940262
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۱۷گروه جهادی در استان شناسنامه‌دار و ساماندهی شده است.

 محمد اسکندری  اظهار داشت: گروه‌های جهادی یکی از محوری‌ترین بخش‌های سازمان بسیج سازندگی است که در ماموریت‌های عمرانی و سازندگی، نقش مهمی عهده‌دار شده و انجام می‌دهند.

وی افزود: گروه‌های جهادی از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸هزار نفر روز خدمات بهداشتی، پزشکی، فرهنگی، عمرانی و جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار انجام داده‌اند.

اسکندری ادامه داد: گروه‌های جهادی در قالب اردوهای جهادی یک روزه ، سه روزه ، یک هفته‌ای و ۱۰ روزه شامل گروه‌های پزشکی و عمرانی در مناطق محروم حضور داشته و عمده فعالیت‌های سازمان بر عهده گروه‌های جهادی است.

وی با اشاره به اهداف تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سازندگی کشور، تعامل با ادارات برای تسریع خدمات‌رسانی در مناطق محروم و کم برخوردار، ایجاد روحیه خلاقیت و ایجاد محیطی برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، استمرار ارزش‌های بسیجی و روحیه جهادی در مناطق محروم از عمده‌ترین اهداف بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه فعالیت در حوزه محرومیت‌زدایی را یکی دیگراز ماموریت‌های این سازمان ذکر کرد و افزود: در محور محرومیت‌زدایی فعالیت‌های عمرانی خوبی صورت گرفته به طوری که برای مددجویان کمیته امداد قرار داد احداث  45 باب مسکن مددجویی منعقد شده ،21 واحد مسکونی توانمندسازی صورت گرفته و  بهسازی 117 باب مدرسه و یک واحد بهسازی مسجد نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات پیگیری این سازمان را آب کشاورزی روستایی اعلام کرد و گفت: تامین آب روستایی یکی از محوری‌ترین پروژه هایی است که درصدد هستیم آن را در مناطق محروم روستایی به انجام برسانیم.

اسکندری با اشاره به فعالیت‌های غیرعمرانی بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت‌های عمرانی بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه فعالیت‌های غیرعمرانی از جمله تامین جهیزیه، بحث ضیافت افطاری، خرید لوازم التحریر و پوشاک و ... است که جمع کل هزینه‌های غیرعمرانی دو میلیارد و 400 میلیون تومان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر