کد خبر: 940253
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان گفت: کسب و کار در فضای مجازی فرصتی مطلوب برای ایجاد فرصت شغلی است که باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.

حشمت الله عسگری در جلسه راهبری رونق فضای کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات در سالن دارالمرحمه استانداری سمنان با اشاره به توسعه فضای مجازی در زندگی روزمره افراد جامعه افزود: فضای مجازی امروز به فرصتی بی نظیر برای ایجاد اشتغال و کسب و کار تبدیل شده است که باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.
عسگری گفت: با پیشرفت ارتباطات و تکنولوژی یکی از راهکاری های ایجاد فرصت شغلی فضای مجازی است که با گسترده وسیع مخاطبان آن می توان به رونق کسب و کار در این حوزه امیدوار بود.
وی با اشاره به برخی آسیب های موجود در این حوزه به نقش تاثیرگذار نظام صنفی رایانه و اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: شیوه نامه جدید تامین کسب و کار در حوزه فاوا در دستور کار قرار گرفته که بر این اساس راهکارهایی برای رونق بیشتر کسب و کار در حوزه فناوری در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار سمنان خاطر نشان کرد: برای دستیابی به موفقیت در این حوزه و ایجاد فرصت شغلی جدید به خصوص برای جوانان باید آسیب ها و کمبودها در این عرصه شناسایی و نسبت به رفع آن ها اقدام شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه موضوع شکایت از کسب و کارهای حوزه فاوا حتما باید با هماهنگی این ستاد باشد گفت: اخیرا دستورالعملی به استانها ابلاغ شده است که با استناد این دستورالعمل واحدهای کسب و کار فضای مجازی مورد حمایت واقع خواهند شد.
کارگروه رفع موانع استارت آپ ها سال گذشته با مصوبه هیات دولت تشکیل شد که در این کارگروه معاونت حقوقی رییس جمهوری به عنوان رییس، معاونت علمی رییس جمهوری و وزیر ارتباطات به عنوان اعضا هستند و قرار است مشکلات کسب و کارهای آنلاین و استارت آپ ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین مقرر شده است تا شکایت های نهاد های اجرایی از فعالان حوزه کسب و کار و فضای مجازی قبل از اعلام شکایت در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار