کد خبر: 940071
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
ماحصل بیست‌وششمین نشست کمیسیون فرهنگی ورزش
بیست‌وششمین نشست کمیسیون فرهنگی، تربیت بدنی و ورزش کشور صبح روز گذشته در حالی با حضور وزیر ورزش، معاونان وزارت ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک و برخی از مسئولان نهاد‌های دیگر برگزار شد که همگی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی به کار کردن اصولی در این راستا تأکید کردند.
مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش با اشاره به اینکه طی ۴۰‌سال گذشته دغدغه حل مشکلات فرهنگی در بین مسئولان وجود داشته، تأکید می‌کند که در زمینه‌های فرهنگی باید کاربردی کار کرد: «از هر زاویه‌ای که بنگریم کارنامه جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی کارنامه بسیار موفقی بوده و رشد، توسعه و تحول بسیار چشمگیری در ورزش کشور به‌وجود آمده است.»
صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز تأکید می‌کند باید برای مسائل فرهنگی، برنامه استراتژیک داشت: «ساختار کنونی مدیریت ورزش کشور فرهنگی است و مسئله فرهنگی در وزارت ورزش و کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک یک امر درونی و یک ضرورت است و به هیچ وجه ابلاغی و دستوری نیست، اما در ورزش حوزه فرهنگ به مفهوم ارتقای سطح ارزش‌ها، هنجارها، آداب، رسوم و اخلاق نیز در کنار نشاط اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد. برای تحقق کار فرهنگی در ورزش کشور باید از شکل فاصله بگیریم و به محتوا برسیم و دارای برنامه استراتژیک و آینده‌نگر باشیم. در کار فرهنگی نباید انتزاعی با ورزش دیده شود و در این عرصه همه عوامل از مربی و ورزشکار تا داور و مدیر همه باید تصویر فرهنگی ارائه دهند. شکل‌گیری کار فرهنگی را باید با تمرکز روی ورزشکاران به عنوان گروه‌های مرجع مورد توجه قرار داد.»
عبدالحمید احمدی، سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، جامعه ورزش ما را جامعه پیشرو و پیشگام در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت خواند: «حضور قهرمانان و ورزشکاران در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم پنج هزار شهید، حضور پرشور قهرمانان در جبهه‌های دفاع از حریم اهل بیت، ترویج فرهنگ اعتقادی و معنوی و تبلیغ حجاب و عفاف با حضور سرافرازانه بانوان در میادین بین‌المللی که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و خودداری قهرمانان از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی و گذشتن از مدال، مصداق‌های بارز پیشگامی جامعه ورزش در حوزه فرهنگی است. آنچه مسلم است اینکه کار در عرصه فرهنگی بدون استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری مجموعه‌های مؤثر توفیقی نخواهد داشت.» سردار آذرنوش، رئیس سازمان بسیج ورزشکاران هم در این نشست با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران تلاش کرده تا بخش‌هایی از مصوبات کمیسیون فرهنگی تربیت بدنی را عملیاتی کند، گفت: «پنج هزار شهید ورزشکار و ۱۵۰ شهید ورزشکار مدافع حرم داریم که بستر خوبی برای برگزاری اولین کنگره ملی شهدای ورزشکار بود. هر ساله در شش استان یادواره شهدای ورزشکار برگزار می‌شود و اهتمام فدراسیون‌ها برای موضوعات فرهنگی جدی است. ورزشکاران ما با نام شهدا به میدان و روی سکو می‌روند و بار‌ها مدال‌های خود را به شهدا تقدیم کرده‌اند و در مقابل عظمت شهدا که قرار می‌گیرند، مدال‌های خود را بی‌ارزش می‌دانند. چاپ کتاب شهدای ورزشکار و ساخت مستند‌ها و فیلم‌های مختلف درباره شهدای ورزشکار از جمله اقدامات خوب فرهنگی است که انجام شده و امیدوارم بتوانیم در ادامه راه از لحاظ محتوایی و اقدام عملی گام‌های خوبی برداریم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار