چالشهای مترو پایتخت تمامی ندارد؛ تشدید ترافیک روزافزون، آلودگی هوا بیشتر از قبل و ناقصبودن شبکه حملونقل شهری اهمیت مترو را به عنوان وسیله حملونقل عمومی پاک مطرح بیش از پیش کرده است. نبود بودجه و بیتوجهی دولت به تکمیل شبکههای حملونقل شهری کار را به جایی رسانده که در فصل سرما و با اوجگرفتن آلودگی هوا، شهردار تهران لااقل هفتهای یکبار متروسواری کند.
روزگذشته پیروز حناچی پس از بازدید از خط ۶ مترو تهران با بیان اینکه ۹۰درصد پیشرفت خط ۶ درخصوص «سیویل» (مهندسی عمران) بوده است، گفت: تمام تلاش خود را میکنیم با تأمین منابع لازم بخشی از خط۶ را تا پایان سال به بهرهبرداری برسانیم. شهردار تهران بیان کرد: حتماً برای تغییر وضعیت باید اقدامات مؤثری را انجام داد، جدیترین و مهمترین موضوع توسعه مترو است که این موضوع میتواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک مؤثر باشد.
وی افزود: خط۶ بیشترین ظرفیت را برای مردم ری خواهد داشت و انشاءالله خواهیم توانست از ظرفیت شهرستان ری در حوزه گردشگری استفاده بیشتری ببریم. شهردار تهران افزود: در سال ۹۶، ۲۳۹روز ذرات معلق بیش از حد استاندارد بود و ۱۰۹روز حساس و ۱۹روز اضطراری بوده است. وی همچنین در جریان افتتاح شش خط معاینه فنی در تهران اظهار کرد: هیچ موضوعی در اداره امور شهر مهمتر از سلامت شهروندان نیست. شش خط معاینه فنی (دو ایستگاه سیار و چهار ایستگاه ثابت) در تهران افتتاح شد و از آنجا که این کار توسط بخش خصوصی صورت گرفته از این بخش تشکر میکنم و امیدوارم این موضوع در تمام سطح شهر تسری یابد.
پیروز حناچی ادامه داد: هیچ اصراری به استفاده از دوچرخه نداریم، اما دوچرخه کمهزینهترین و پرنشاطترین وسیله است که میتوان برای مسیرهای کوتاه از آن استفاده کرد. وی ضمن ارائه آماری در زمینه سلامت در شهر تهران گفت: امیدواریم عدم استفاده از خودروی شخصی به همه روزهای هفته تسری یابد و همچنین امیدواریم استفاده از دوچرخه نیز بیشتر رونق گیرد و زمینههای ایمنی و محلهای مناسب برای تردد با دوچرخه در شهر ایجاد شود.