کد خبر: 939261
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان:
امیرجلالیان گفت :در سال جاری بیش از 30 هزار نفر آموزش های امداد و کمک های اولیه را فرا گرفتند و در این زمینه باید حساسیت جامعه را نسبت به اهمیت این آموزش ها بالا ببریم .

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین ناهید ایزدی از اصفهان،معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر  استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار داشت : بالا بردن سطح دانش و آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح در راستای کاهش آسیب پذیری از ضروریات و اولویت های مهم زندگی امروزی است .
امیرجلالیان که در مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات سخن می گفت بیان نمود :از مجموع 43 حادثه و بلایای طبیعی شناخته شده در دنیا، 33 نوع آن در ایران روی می دهد.
وی گفت : شمار زیاد بلایای طبیعی در ایران تغییر فرهنگ جامعه برای مقابله با حوادث را ضروری و در عین حال زمان بر، سخت وهزینه بر می کند و این در حالی است که بالا بردن سطح دانش و آمادگی جامعه در برابر حوادث و سوانح در راستای کاهش آسیب پذیری از ضروریات و اولویت های مهم زندگی امروزی است .
جلالیان همچنین در زمینه فعالیت های پژوهشی مرکز آموزش های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت : در این بخش مطالعه بر روی 10 کشور که مراکز مشابه ایران دارند انجام گرفته و از فعالیت های موفق آنان الگوبرداری شده است .
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : باید طرح مطالعاتی مرکز آموزش تخصصی در سه سطح بین المللی، ملی و منطقه ای وجود داشته باشد تا به واسطه این طرح ، مراکز آموزشی تخصصی در کشور تاسیس شود.
وی دوره آموزشی اپراتورهای مرکز کنترل و هماهنگی مدیریت عملیات، لجستیک و پشتیبانی و نیز دوره سگ های جستجو و نجات را از مهم ترین دوره های برگزار شده هلال احمر اصفهان عنوان کرد و گفت : امسال سه دوره تربیت مربیان سگ های جستجو و نجات به میزبانی اصفهان برگزار شد.
جلالیان افزود: در دوره بین المللی تربیت مربی سگهای جستجو و نجات  و تمرین مشترک مربیان آنست ایران و آلمان ، 80 نفر از مربیان آنست کشور توسط 6 تن از مدرسین بین المللی کشور آلمان آموزش دیدند .
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان همچنین با اشاره به آموزش همگانی در این معاونت گفت: در سال جاری بیش از 30 هزار نفر آموزش های امداد و کمک های اولیه را فرا گرفتند و در این زمینه باید حساسیت جامعه را نسبت به اهمیت این آموزش ها بالا ببریم .
رییس مرکز بین المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات اصفهان با اشاره به طرح ملی آمادگی جامعه در برابر مخاطرات خاطرنشان کرد : پایین آوردن آسیب پذیری خانواده ها از جمله اقدامات این طرح است که در این راستا 196 مربی در شعب کل استان آماده اجرای برنامه های آموزشی این طرح هستند که از اول دی ماه کار خود را آغاز می کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار