کد خبر: 939194
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
یک مصاحبه کوتاه محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و بیان اینکه در انتخابات با کسی ائتلاف نکردیم و روحانی تغییر نکرده و «همین الان ما با بسیاری از اصلاح‌طلبان روابط خوبی داریم، البته ممکن است در این بین عده‌ای خیلی تند باشند و روابط خوبی با آن‌ها نداشته باشیم.» کافی بود تا موج اعتراضات اصلاح‌طلبان بلند شود که در روز‌های قبل بخشی از واکنش‌های گلایه‌آمیز اصلاح‌طلبان از واعظی را در همین ستون پوشش دادیم. روز گذشته باز هم اصلاح‌طلبانی به این موضوع واکنش نشان دادند. از جمله علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفته که «اصلاح‌طلبان در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ مرتکب اشتباه بزرگی شدند که بدون هیچ قید و شرطی از آقای روحانی حمایت کردند. اگر منظور آقای واعظی که گفته است با هیچ گروه و حزب سیاسی در انتخابات ائتلاف نداشته‌اند، ائتلاف اصلاح‌طلبان با حزب اعتدال و توسعه بوده که به طور کلی حزب متبوع ایشان در میان احزاب شناخته شده، جایگاهی ندارد که اصلاح‌طلبان بخواهند با آن ائتلاف داشته باشند. این آقای واعظی بود که در ماه‌های نزدیک به انتخابات سال ۹۶، تکاپوی زیادی برای جلب رضایت اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقای روحانی داشت.» او حتی اظهارات واعظی را نشانه بی خردی او دانسته است: «اظهارات رئیس دفتر رئیس‌جمهور در شرایطی که آقای روحانی تحت فشار قرار گرفته و دولت تحت هدایت او نتوانسته عملکرد قابل دفاعی داشته باشد، به نوعی گل به خودی بود. اعتبار اصلاح‌طلبان با حمایت از دولت روحانی زیر سؤال رفته است و متأسفانه آقای واعظی به جای آنکه در شرایط کنونی اتحاد دولت و حامیان او را مستحکم‌تر کند، به ایراد سخنان تفرقه‌افکنانه می‌پردازد که این موضوع نشانه بی‌خردی ایشان است.»
در سویی دیگر خبرگزاری ایرنا است و مصاحبه با احمد حکیمی پور، چهره اصلاح‌طلب و تلاش برای عادی جلوه دادن اختلافاتی که به وجود آمده است. حکیمی پور می‌گوید: «اگر چه اصلاح‌طلبان از عملکرد برخی از بخش‌های دولت انتقاد دارند و نظرات خود را نیز بیان می‌کنند، اما این نظر‌ها به معنای خالی کردن پشت دولت و کنار گذاشتن دولت نیست. نباید بیان انتقاد و نظرات مختلف اصلاح‌طلبان را به منزله جدایی آن‌ها از دولت تلقی کرد و همچنین از آن طرف نباید با طرح نظرات خام، بهانه به دست مخالفان دولت و مخالفان اصلاح‌طلبان داد.»
او بدون نام بردن از واعظی یا فرد خاصی اضافه می‌کند که: «مراعات در اظهارنظر‌ها باید دو طرفه باشد، برخی از دولت بد دفاع می‌کنند و با یکسری از اظهارنظر‌ها باعث می‌شوند عملاً جریان‌های مخالف دولت و مخالف اصلاح‌طلبان سوء استفاده کنند.»
محسن میردامادی هم با درست دانستن حمایت از روحانی در برابر رئیسی گفته که: «این حمایت‌ها به معنای تأیید همه تصمیمات و اقدامات روحانی در دولت دوم ایشان نیست. آقای روحانی در دولت دوازدهم به مراتب ضعیف‌تر و پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده و این واقعیتی غیرقابل کتمان است. درست است که اصلاح‌طلبان هیچ پیش‌شرطی برای حمایت از روحانی نداشتند، اما در هر توافق و همکاری سیاسی یکسری تعهدات نانوشته اخلاقی وجود دارد که آقای روحانی به آن‌ها پایبند نبوده است.» و بعد تأکید می‌کند که «عملکرد رئیس‌جمهور در یک سال اخیر به نحوی بوده که هم پایگاه اجتماعی خود را تحت تأثیر قرار داده و هم به پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان لطمه زده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار